|
|
|
|---|---|
|
Jag har en vit 523 -97a med steptronic. 20500 mil. Svart tyg, fönsterhissar, regnsensor, drag, CD spelare. Motorvärmare, Ac. Problemet med bilen är att växellådan är trasig, funkar framåt men slirar enormt på backen! Lite rost på baklucka. Rost i tanklock, dock blästrat o omlackat för andra gången! Jag har blivigt bjuden 35 000 kr. Säljer jag den för billigt? Tror ni ja känar på att laga den vilket kommer kosta mig runt 15 000 kr ? får jag mer än 50 000 för den lagad?? HP | |
|
35 är för lite yycker jag även om du har lite rost. MVH-polishman |
|
|
Jag tror man skall vara nöjd med 35k om växellådan är defekt BMW CS #5139 |
|
|
Fami. jo om de bara vart rost men växellådan måste ju bytas också. kanske för dåligt Jag vet ej HP |
|
| 50-55000 är nog ungefär vad man kan få för den om växellådan lagas. Om du har tur kanske uppåt 60000. Men utbudet är ju väldigt stort på E39 och priserna varierar ju ganska mycket när man kollar runt på annonser. Tror dock att det är lite svårare att sälja en vit bil. | |
| Gränsfall tycker jag, lite beroende på det övriga skicket också untantaget rosten och lådan. Har du kollat upp att byte av lådan blir billigare än rep. Mina automatlådekunskaper är dåliga på Steptronic, men vissa äldre lådor kunde en bandjustering hjälpa mot en slirande back. Slirar det däremot i ett lamellpaket så blir det värre. Men som sagt jag vet inte så mycket om moderna lådor. Mina kunskaper om automatlådor härrör sig mest från gamla jänkarlådor. | |
| Gammal, vit bil. Svårsåld! Ta budet! | |
| En gammal e39 är inte atraktiv på marknaden, ta budet och slipp huvudverken. | |
|
Jag får intrycket att bilen inte är i nyskick så jag skulle nog ta budet och slippa besväret och lägga till lite och köpa en fräschare bil, men det är ju inte alltid man har råd med det. Mvh Mikael |
|
|
du skriver AC. Funkar den? Har den ACC eller bara AC med manuella vred? Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
| Jag hade tagit budet efter det du beskriver låter inte billigt att fixa samt att bilen i vilket fall inte är lätt att sälja i det skicket som du nämner. 35 är nog riktigt bra faktiskt skulle jag tro. | |
| Ta budet, mer än så tror jag kan bli svårt att få till ett avslut på. | |
|
Låter som ett riktigt bra bud tycker jag! |
|
| Helt ok bud! | |
| Passa på o sälj! Inte säljarens marknad just nu... (trots att den är vit) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.