|
|
|
|---|---|
|
bilen är en 520 touring -92 importerad från tyskland och detta står i mitt regbevis. någon som kan översätta T13J DATUM DÅ FORDONET HAR TAGITS I BRUK FÖRSTA GÅNGEN, 19920716 T31F FORDONET OMFATTAS INTE AV TILLVERKARENS AVGASRELATERADE SÄRSKILDA ÅTAGANDEN OCH INTE AV TILLVERKARENS ANSVAR FÖR AVGASRENINGENS HÅLLBARHET ENLIGT A60-REGULATION. T31SA BIL MED REGLERAD TREVÄGSKATALYSATOR. BILEN SKA UPPFYLLA TOMGÅNGSKRAVEN FÖR PERSONBIL ENLIGT A40 PUNKT 2.15.3. tacksam för svar | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Vad jag vet så är det att co halt etc. ska uppfylla kraven för svensk bilprovning. Tror att detta är standard i regbevis på importerade bilar från början av 90 talet då de på 80 talet hade dispenser för både det ena och det andra ibland. Är inte 100 på svaret men har sett detta på de flesta privatimporterade fordons regbevis. Den du borde få ett klockrent svar av här är nog Jesperado! MVH Patrik |
|
Så står det på alla importerade bilar. Det innebär att fordonet inte har den garanti för avgasreningen (i 8 år tror jag) som svensksålda bilar har. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Precis som Andreas säger upplyser den bara om att tillverkargarantin på avgasrenande komponenter i 5 eller 8 år inte gäller. A40 2.15.3 är de "vanliga" kraven, samma som för svenskålda bilar alltså. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.