|
|
|
|---|---|
|
Halloj. Har en liten snabbfråga om min bil, som är ganska nyinköpt. Den går rätt bra, har gått 19000 mil, men den ser lite skabbig ut. Skönt vinteråk hoppas jag på, dock. Frågan är om den ska kännas seg ända upp till 3500 varv, då man bestämt känner att det händer väldigt mycket mer - liksom som en tröskel? Det är iofs trevligt, då man kan välja att köra lugnt och fint, eller bestämma sig redan vid början av körningen att anamma en något mer sportig körstil - och därmed få ut mer av känslan som bilen besitter.. Det är ju trots allt en röd 2 dörrars sedan :) Jag har tidigare kört en 518i -87, men den kändes inte tillnärmelsevis på samma sätt med den där tröskeln liksom. Det enda jag har att önska av motorn i övrigt är att den svajande tomgången - mellan 800-1500rpm inte fanns där, men det är väl tomgångsventilen som behöver rengöras tippar jag, och det borde ju inte ha nåt med saken att göra. -- Markus | |
| Den är väldigt seg under 3500 varv helt rätt. | |
|
Var glad att den är seg under 3500rpm, istället för som M20 sexan i speciellt 2l utförandet som behöver minst 4000rpm eller mer för att vakna, men då blir det en lite större reaktion än för 318M10. Min 318M40-88 har faktiskt en mycket jämn kurva, redan från ca 2500rpm finns det hyggligt med vrid som faktiskt räcker för att man inte ska bli efter vid vanlig statstrafikkörning, man känner att vridet ökar ganska %-uellt ända mot 6000rpm. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.