|
|
|
|---|---|
|
Eftersom motorn går ryckigt skall en mjukvaruppdatering göras på garantin. Funderar på att köpa en beg. business navigering och montera in denna själv. Vilka erfarenheter finns måste jag påtala för verksatden att jag monterat denna eller kommer mjukvaruuppgraderingen automatiskt att känna av navigatorenheten och uppgradera? Vänligen | |
|
De kommer säkert att ta betalt för uppdateringen om du behöver den för att du stoppat i nav. Oavsett om den behövdes för att fixa motorproblem. De kan enkelt styra vilka delar som skall uppdateras. Om nav inte står med på listan över fabriksoptions så lär de inte uppdatera den på garantin då det tar rätt lång tid för var enhet. Men prova, det är alltid värt ett försök! |
|
| Glömde säga att det kommer en ny version av CIP till E60/61 i Dec. Har för mig att den som gäller nu heter 23 och den som kommer heter 24. Uppdatering av programmet för Steptronicen är en av skillnaderna mellan 23-24. | |
| när kommer nya cip.. ? e den ute? | |
|
CIP 24 ska vara ute nu ! Be verkstaden lite snällt att programera in bilen, så den vet att Business navin är instalerat. Busniess Nav tar inte lång tid att programera i sig.. Det är Pro Nav som tar 3 timmar! BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.