AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
666

Hur mycket lutning?

Visa användare
53
Bomtech
525Tds Touring -93
Har ju som tidigare nämt i forumet problem med min förpump.

Nu till min fråga, ni säger att man kan prova parkera i lutning och det kanske ska hjälpa. hur stor lutning ska man stå i . Har provat med liten men det fungerar inte . Det enda som händer är att det tar slut i batteri. Finns det nåt annat sätt att få fram diesel till pumpen i väntan på att den andra ska komma med posten? Det (vad jag sett) finns ingen handpump på den. Vart sitter den i så fall om jag missat den?

Är beroende av bilen men det är jävligt jobbigt att behöva låna grannens bil och ta startkablar varje morgon.

//Daniel

BMW 525TdsT - Once a "Beemer" always a "Beemer"
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Lutning hjälper inte..det är när du parkerar i uppförslut man brukar kunna få erfara att pumpen inte funkar, och handpump nej det finns inte..

Skulle vilja fråga dig hur din startmotor går du får ju ta hjälp varje morgon ..startmotorn är en av TDSens verkligt svaga punkter det sitter en Italiensk sak där som heter Magnetti och det är skit, hursom helst så ska det vara en jättefart på startmotorn nästan så du tror den ska flyga ur bilen Magnettin har en förmåga att ta slut och därmed gå för sakta och då blir dieseln svår att få igång, om man byter start så får man en Bosch vilket är betydligt bättre
Visa användare
53
Bomtech
525Tds Touring -93
Startmotorn går som bara fan när man gör första försöket.
Sen blir det väl lite sämre efter ett tag.

Det sitter ett Optima yellow top batteri under skuffen. Ska man försöka få i ett batteri till eller ska det räcka med ett?

Om jag ska försöka montera ett till vart ska jag sätta det då? Nåt bra tips? Det sitter ju ett i skuffen som är till värmaren (som inte fungerar) kan man sätta det där kanske? Bara dra ny kabel till orginal batteriet. Typ 21 m2 kabel kanke?
Vad tror ni om det?

//Daniel

BMW 525TdsT - Once a "Beemer" always a "Beemer"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.