|
|
|
|---|---|
|
Hur ser det ut hos er idag? När jag vaknade var det ca 15 cm nysnö. Så nu ska jag och Kossan Doris ut på en liten sladd. :) //Daniel BMW 525TdsT - Once a "Beemer" always a "Beemer" | |
|
Plus 10 och ösregn på dagarna, noll-minus och halt på nätterna. Ingen snö så långt ögat når. Wilhelm Svenselius |
|
| just nu är det väl en 12-13 plus och solsken.... | |
|
Lyx. Men det är väl så när man kommer nedanför Dalälven. Här brukar det vara ca 15-20 cm snö nästan varje morgon man vaknar. BMW 525TdsT - Once a "Beemer" always a "Beemer" |
|
| Var en 10 cm blötsnö imorse och kilometern till däckverkstaden där jag hade tid kl. 8 var riktigt spännande på mina näst intill olagliga sommardäck. | |
|
Ja, inte gick det fort hem från jobbet imorse i alla fall 40km/h max på de oplogade vägarna genom dryga decimetern snö och med torra sommarpuckar. Tur att man har diffbroms i alla fall så den driver på två hjul, annars har jag aldrig tagit mig hem. Bitvis gick det på tvären bara för att vägen lutar lite. Blir cykel nu tills Volvon kommer fram. Träden har snöat sönder här i Borlänge. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Ja ibland önskar jag att man bodde på fel sida Dalälven där dom inte riktigt vet vad snö är :) Men Dalarna klappar alltid i mitt hjärta. Blir snart Sälen igen. Taxi under vintern. Då får man se snö jämt. :D //Daniel BMW 525TdsT - Once a "Beemer" always a "Beemer" |
|
|
Fy fan vad sickt.... Borlänge är bara 15-20 mil från Eskilstuna. Å här är det bara regn regn och regn. Jag vill ju hinna ut o sladda med kokainsläden innan jag ställer av den om 7tim och 40 min. mvh |
|
| kokainsläden?? | |
|
Borås: samma som alltid - regn o blås... Hoppas att jag blir inte tvungen åka norråt för att se snö i år för att inte talla om snökaos! Länk BMW - Beroende Med Wilja! |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
The Kid! Kokainsläde på avundssjuka grannars språk= BMW 7-serie! ;-) MVH Patrik |
|
Igår morse var det 1.5dm blötsnö, hade 6kilometer oplogad okörd grusväg först:) Men det gick fint, körde äckel Mondeo. Sedan kom det inte mycket mer, har frusit ihop och idag var det j riktigt skapligt. Ett träd som blåst över vägen bara. Och idag åktes det Audi 100. Saknar vinterdäck till 325:an :( Känns riktigt förjävligt, måste köpas snart. Bor i dalarna, bokstavligt ett stenkast från Västmanlandsgränsen. Var tydligen överjävligt mellan ludvika och borlänge igår, sambon åkte där. Flöt i 20km/h och det stod flera hundra tradare efter vägen. |
|
|
Det låg 0.5mm snö på vägen imorse och det blev j*vligt halt med sommardäcken =) Dax att byta nu! "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Ilovetoride : Stenkast? det är väl iallafall ca 7 mil till Västmanland har jag för mej. Är själv uppväxt rumpmas. Smedjebacken Hörde också att det var jävligt efter RV 50. Såg inte så bra ut efter 70:an upp heller. Den passerar utanför fönstret här och dom har plogat hela natten för att hinna med. //Daniel BMW 525TdsT - Once a "Beemer" always a "Beemer" |
|
|
Så har vintern kommit till Göteborg Bilen för fyra dagar sen: Länk Länk Bilen idag: Länk Länk Kan åtminstone glädja mig åt att jag har varmgarage. Mvh |
|
|
Ängelholm/Helsingborg: Snöblandat och nollgradigt i morse, ngn slags snö under förmiddagen, och nu virvlar några enstaka flingor/vattendroppar omkring utan att lägga sig...2-3° C / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Skulle flugit idag, men ack så mycket isbildning i molnen! - Riktigt Många bilder Länk |
|
|
Det borde fan vara skottpengar på folk som inte vet att sätta på vinterdäcken INNAN det började snöa! Fem och en halv timme i kö mellan Hammarby och Danderyd. Nu har jag inga olästa AMS kvar i bilen! (Man kan bli tokig för mindre.) Wilhelm Svenselius |
|
| -15 och 30cm snö fan vad denna vinter kommer att bli lång. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.