|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en 523i touring-98. Har fått problem med en kupefläkt som helt plötsligt börjar gå för fullt. Har läst på forumet om att de kan vara fläktmotståndet. Stämmer det? Kan de dessutom vara så att om det är fläktmotståndet kan detta göra att batteriet blir svagare? Har ett nytt batteri, Generatorn laddar som den ska men tyvärr märkd det att det inte är rätta snurren när man ska starta bilen när den är kall. Finns det ett samband? Kan tillägga att jag provkört 535 td med 272 hk. Den går aningen bättre än än min Caddy -96 med 64 hk, bara så ni vet, tror att de skiljer mindre än en minut 0-100 km/t:) Tackar, Miggen! Micke | |
| Du är nog inne på rätt spår bytte motståndet på min bil när liknande fel uppstod nu är det inga problem/M | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ett felaktigt fläktmotstånd kan smygdra ur batteriet över natten, så du lär ge det en 24 timmars laddning med extern laddare efter att du bytt fläktmotståndet. ///MVH Hasso Länk |
|
Vad kostar ett byte av fläktmotstånd? Min fläkt lever då och då sitt eget liv och jag hade batteriproblem i våras. Gjorde då en underhållsladdning men nu när jag hade bilen på service för en månad sedan så var batteriet lite oväntat "dött" när dom skulle köra in bilen. Bytte då batteriet då det trots allt är 5 år gammalt och vintern är på gång. Med andra ord så kan det ju finnas ett samband med ett felande fläktmotstånd. ___ //Ulf |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Fläktmotståndet är väl inte så dyrt nånstans runt 600 spänn, sedan vad det kostar att byta det ?? ingen aning ///MVH Hasso Länk |
|
Kostar väl ung. lika mycket att få det bytt som delen kostar. Annars byter du själv på 20 min Länk Freude am fahren |
|
| Fläktmotståndet kostar 870kr (utan rabatt). Var på BMW och köpte ett i fredags. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.