AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.338

Bakrutetorkaren och spolning ur funktion samt indikering att bakluckan är öppen!

Si
21
SimonM3E46
Bmw M3 E46 -01
Har en e39a 520 touring!

Baktorkaren fungerar inte, inte heller spolningen. Sen så indikerar displayen i bilen att bakluckan är öppen för jämnan,

Har förstått genom att söka runt på forumet att spolningen inte fungerar då bilen tror att bakluckan är öppen...

Ang torkaren har jag sökt på forumet och insett att många haft problem med brustna kablar i gångjärna. Mycket riktigt hade jag en brusten kabel, (vid högra gångjärnet) lagade denna. Nu till det konstiga: Mina baktorkar motor går bara åt ett håll! snörar samma håll som klockan, konstant, även fast jag inte har på bakrute torkaren, räcker att tändningen är på! Har hört talas om att det ska finnas något relä/styrdon som styr denna motor?

Frågorna lyder:

1. Var sitter detta relä/styrdon exact?

2. Varför indikerar min baklucka att den ör öppen fast den är stängd? :-) Vanligt fel?? hittar inget då jag söker på forumet om just detta problem!

//Simon
Si
21
SimonM3E46
Bmw M3 E46 -01
Ingen som vet vart relät sitter?
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Kan ju även vara kortis i ngn kabelstam i luckan.

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas."

Si
21
SimonM3E46
Bmw M3 E46 -01
Har beställt en beg torkar motor.
Öppnade upp motorn och hittade ett micro chip som var delat i 2 delar! konstigt... hoppas detta även har samband med att bilen indikerar för öppen baklucka.. Vi får se.
Jag har samma problem på min sedan, vad har ni köpt för kabel på elfa?

Kjell&co borde ha någon kabel för detta, någon som har några tips skall man bara byta de felaktiga trådarna eller hela biten där det är skadat?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.