|
|
|
|---|---|
|
Har alltså en E39 med DSP, tv, navigation, cd-växlare och hela skiten. På tv:n kan jag välja analog ingång, men var sitter den kontakten? Det vore ju trevligt att få tyst på frugan genom att köra igång t ex en film när man ska ut på långfärd. :) Har kolla runt i forumet men hittar inget bra svar... | |
|
Hej pin 6är +och 14- på den vit kontakt Video module är barra mono kan bil PC kan vara något för dig? Länk Noah Brown |
|
|
RLindberg, kolla mitt mektips Länk (Om du blir fundersam över varför noah säger stift 14 och jag 15 så är det präktiga svaret att stift 13+ och 14- är till för backkamera. som triggas av jord till stift 17 i det blå donet . och stift 6+ och 15- är för videosignalen. Att det finns så många jordpinnar att välja på beror på att varje pluskabel är skärmad och alla skärmar inte får plats i en jordpunkt). |
|
|
Tack för utmärkta tips! Så fort pöjken har somnat blir det ut i garaget och greja på. :) //Ralph |
|
|
Powertoy Har du en skiss eller ritning på adaptern som du gjorde till antenn kontakten? Skulle du vilja maila den till mig i så fall. /Pulare /Pulare |
|
| Hej Pulare! Tyvärr så var det "design while machining" utan att dokumentera måtten så noga. Jag ska försöka ta mig tid och göra en ritning, Då det lär blir fler som frågar. | |
|
Hittade en sådan kontakt idag på jobbet. Har varet monterad i en bevakningskamera så det borde gå att hitta på Elfa. Då det var en chassie kontakt så fick jag bygga en liten omvandlare till den så jag använde en RCA hona som jag löddade in den i . Sen var det enkelt att tillverka en kabel med RCA hane opch RF kontakt. /Pulare |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.