AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.394

Annorlunda klotter på bilen?

Kom ner till parkeringen, på väg till kvällens hockeymatch, hoppade in i bilen, startade och var på väg ut från parkeringen.
Först dåå ser jag att någonting är skrivet på rutan till höger framdörr.

Hoppar givetvis ut för att se efter vad det är för sattyg...

Någon har skrivit några mindre väl valda ord med rasistiska motiv över hela rutan!

Första tanke blev ju givetvis "hoppas det går att få bort relativt enkelt!"

Döm om min förvåningen när jag inser att det är skrivet med vinrött läppstift...
Conan999
Du hade tur du. Jag fick spray burks-klotter på min vinterbil i våras. Tog en timme med klotterborttagningsmedel att ta bort. Både sidorutor och lacken blev nersprayade. I mitt fall fall var det nog omvänd rasism eftersom jag tillhör moniriteten av svenskar som bor i mitt område. Hade man tagit dom på bra gärning så @@@@@@ vet man aldrig vad som hade hänt.

Hur som helst är det så fruktansvärt onödigt att göra sånt.

Conan999
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Dj-a vandaler. Jag fick en bil klottrad på för 15 år sedan under Vattenfestivalen av någon tomte som tyckte att min fina 318 såg bättre ut med sprayfärg i guld påsidorna. Det gjorde den inte.

Till historien hör att bilen stod parkerad på en ruta som tillhör Försvarsdepartementet. Var är armén eller kustjägarna när man behöver dem?

330

Ja, jag hade definitivt tur! Men det känns ändå klart olustigt...

Samma bostadsområdes-förhållanden som Du beskriver Conan, så man vet att det iaf inte är personligt, men som sagt, ändå olustigt!
förstår inte vad det är med folk..
svårt o skilja på mitt o ditt kanske.
skulle köra till jobbet imorse. öppnar bilen och ser att jag har en stor k*k ritad på bagageluckan. visserligen bara draget med fingret efterssom bilen var rätt skitig. det roliga är att det är ett stort garage som alla i byggnaden delar på.MEN VEM är så dum och håller på så. det är bara de som har tillgång till garaget som skulle kunna göra något sådant. kanske känns tramsigt för de flesta men man betalar för att ha ett garage för att slippa sådant.

/Mvh Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.