|
|
|
|---|---|
Scheckheft |
Hej Skulle byta ett par clips till sidolistarna som sitter på framdörrarna. Min fråga: hur får jag bort clipsen på ett smidigt sätt utan att skada lacken? Framför allt - hur får jag bort piggen (nr 5 i länken)? De var så nötta så jag kunde inte dra ut dem. Länk Mvh Scheckheft |
| Du får väl ta bort dörrsidan, eller hade du hoppas på att slippa det? :) | |
Scheckheft |
Hej Jajamen, det hade jag hoppats. Om jag går och lägger mig nu så kanske listen har lagat sig själv:)? Läs om min dag i min blogg: Länk Mvh Scheckheft |
|
Hejsan! Tänkte höra om du vet hur listen på framskärmen sitter? bara clips? Skulle behöva få den att sitta lite bättre på min kärra! Man vågar ju inte bara rycka bort listen heller! Mvh Henrik |
|
|
henrikjohansson> Min list på höger framskärm är lös och de verkar som att man bara kan rycka de listerna. ___ Med Vänliga Hälsningar Robin Forsberg |
|
| Här ser ni hur det ser ut Länk | |
|
Listerna sitter med två olika typer av clips både på dörrar och skärm. Det främre clipset på dörren, närmast framflygel är ett styrclips med en pigg som sitter fastljuten i listen, om detta clips släpper från listen är det bara att byta list. Dom andra andra clipsen sitter i dörren och man trycker bara på listen över clipsen. Samma sak med listen på skärmen. Det främre, närmast hjulhuset är ett styrclips resten som föregående. Tag två små flatmejslar bänd lite försiktigt på varsin sida om det främre clipset så att piggen släpper från fästet i dörren, resterande drar man loss för hand, vid montering tryck först dit styrclipset och sedan listen över de resterande clipsen. Man behöver således inte lossa på dörrsidan vid byte av list eller clips. Mackan |
|
Scheckheft |
Hej Tack $Marten, precis det lilla tipset jag efterlyste :) Mvh Scheckheft |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.