|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har problem med radion i min bil. Den hoppar upp och ner ganska ofta, ibland hänger den sig och ibland t.o.m. hänger den sig så den inte stängs när man stänger av bilen. Extremt störigt... Har även problem med att bilen ibland laddar ur sig och jag misstänker att radion har en fot med i bilden. Just nu har jag en professional bm tmc radiomodul. Vad är det för skillnad på denna och t.ex en busniess? Kan jag koppla in en enklare modell av modul i min bil eller måste jag hålla mig till professional-enheter? För övrigt kör jag med hifi-dsp, navi, tv osv... | |
| Kollar lite på eBay och det finns enl del men jag ser att det finns BM 24 och 54... på min står det bara BM TMC. Vad är skillnaden? | |
| BM24 borde motsvara den du har nu och BM54 är en nyare modell som kräver adaptrar både för antenn kontakten och stora kontakten , köper du nyaste modellen av BM54 har den stöd för mp3 med id3 taggar om du även sätter i en ny växlare. | |
| Ja det stod nåt om flata kontakter. Har BMW adapter för de? Dyrt? | |
| BM24 sägs ha bättre radiomottagning än den nyare BM54. TMC behöver du om du vill ha automatisk trafikinfo via TMC-systemet (ihopkopplat med navigatorn). Jag vet ej om TMC är i drift i Sverige, någon som vet? | |
| TMC har jag nu och jag får meddelande på navin om där är olycka, vägarbete osv. | |
| Bmw har adapter men jag vet inte vad den kostar. | |
|
Förenadebil kände inte till någon adapter och jag hittar ingen på eBay. BM24 ser ut som precis som min BM TMC i anslutningarna men BM54 har flata stift. |
|
|
Vet ni om det går att köra cd musik utan att radion är inkopplad? Låter kanske som en dum fråga men den kanske måste finnas med i kretsen för att de ska funka. Mycket som är beroende av vartannat i ett sånt system. |
|
| Nope, CD-växlaren är kopplad till radion. | |
|
Skit också. Jag har en ny DSP förstärkare på väg till mig. Tänkte testa hur de blev med bara den och CD utan radio men då går inte det alltså. Min tanke är att byta både DSP och radio men hade varit bra om man kunde testa utan radio också. |
|
| Konstigt att Förenade bil inte visste detta då BM24 inte finns att köpa ny hos bmw längre utan man får köpa en BM54 samt adapterkablage , här är länk till adaprarna: Länk | |
| Ok, då behöver man inte vara rädd för att inte få de att funka om man köper en BM54 på eBay tex? | |
| Nej det är ingen fara. | |
|
Hewi: Är du förvånad över bristen på kunskap hos en BMW-handlare...;) Händer ju titt som tätt att de inte har koll på detaljer. Har du läst din PowerPost på sistone? |
|
| Köpte en BM24 och problemen tycks ha upphört helt. Radion har inte flippat och bilen inte laddat ur sig. På väg till säljaren lyssnade jag på radio en del för att se hur de funka men var tvungen att köra cd istället pga extremt mycket flippande. På vägen hem flippa den inte en enda gång så det låter lovande. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.