|
|
|
|---|---|
|
jag kommer ej in i mitt bagage på min e34 touring knapparna fungerar ej och nyckel går ej att få in i låset så att man kan gör en säkethetsöppning... går det att öppna innefrån???????? Fri fart på sveriges vägar | |
|
Det går inte att öppna innifrån, Tyvärr. Fungerar ingen utav dom? Har du kollat säkringen? Det problemet hade jag på min och nu är den lite kinkig. När man trycker in knappen så får man hålla den kvar precis när man hör klicket i microbrytaren. Ca 1 sek tar det sen öppnas luckan. // Daniel BMW 525TdsT - Once a "Beemer" always a "Beemer" |
|
|
Ställ ut den en natt på en öppen parkering och skriv en lapp, kan någon bryta upp luckan bak. (men snälla bara bakluckan.). Det kommer att komma massor av intressenter. Nej men taloss brytaren och gör en kortis så öppnas den, förutsatt att säkring och el är okej. Kolla sedan microbrytaren så att den funkar riktigt. Jag fick till min genom att göra ren den det fullt med skit där. |
|
| Det absolut vanligaste felet är att kabelstammen är skadad vid gångjärnen det börjar oftast med att lucka samt glaslucka inte går sedan kommer det mer och mer elfel av de mest skiftande slag. | |
|
kopla loss minuspolen på batteriet BMW 530 IA Touring -93 |
|
|
Jag är nästan helt säker på att ena eller bägge kabelstammarna är helt av höll på och grejjade med dom för jag hade fel på ljus och lite annat sen hade jag skit brottom till besiktningen och smälde igen bagaget utan att lägga kablarna rätt presis då dog torkarna (bilen stod igång med torkarna på) stängde av bilen började kolla säkringar alla hela även 80A vid batteriet!!! sen startar inte skiten och bagaget går ej att öppna..... klantigt jag vet nu funderar jag på kofot!!!!!!! vart bänder man bäst??? :) Fri fart på sveriges vägar |
|
| Försök att kylsmörja Länk upp låset + värma Länk Länk man brukar få börja med att dränka låset minst 1 gång och vänta till nästa dag... | |
|
kabelstammarna går på varsin sida om luckan i plasthållare som håller allt på plats? btw är bakrute spolaren kopplad via samma stam? för motorn sitter väll på burken i bagage utrymmet? min de ända som funkar på min baklucka är bakljus å bromsljus och bakrute värmaren, resten är dött båda handtagen för öppning bakrute spolaren och torkarblad lika så backljuset funkar lite när de vill.. hitta en trasig säkring 30A (32v) under baksätet stoppa i en ny den är fortfarande hel men inget började funka igen,.. så ni tror på att de är kablestam till luckan i vecket som är paj för mig med? |
|
|
nu löste jag problemet med att jag inte kom in i bagaget låsningen till rutan är inte helt hundra så jag blev förbannad och bankade på rutan och vips så åkte rutan upp och efter det så kunde man skruva loss plasten på insidan av bagaeluckan och ko där åt staget som går från nyckellåset till till låset som håller bagaget stängt.. men då upptäckte jag att kabelstammarna fortfarande är hela hittade lite säkringar under sätet som vart kassa bytte dom plus säkring nummer 1 allting fungerade som det skulle trodde jag ärnda tills jag bromsade vips så rycker säkring nummer 1 i motorrummet någon som har någon ide??? Fri fart på sveriges vägar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.