AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
775

Verkstads handbok för s50

Ma
115
Macke 325
325 Coupe -93
S50b30 & NX Lustgas!
Tjena! var kan man hitta mektips eller helst en verkstads handbok för s50b30 motorn? Jag har bentley boken men den handlar ju bara om m50 och usamodellen på s50..

Skulle iallafall vilja ha lite tips på hur man gör med vanosen när man ska byta kammarna. jag har inte kollat så noga på det än, bara tagit bort ventilkåpan.. nu när man tar bort dom kanske det bara är att skruva loss allting men man måste väll göra någon grundinställning när man sätter tillbaka den sen eller?
Ma
115
Macke 325
325 Coupe -93
S50b30 & NX Lustgas!
Någon borde väll veta? Jag har för mig att jag läste nån guide för länge sedan som B1 hade skrivit, med bilder och text...
Xi
78
Ximon
325 tic under ombyggnad
Det skulle vara bra om någon har tips på detta.
Ma
115
Macke 325
325 Coupe -93
S50b30 & NX Lustgas!
Jag hittade iaf guiden som b1 skrev den finns är:Länk

Men en verkstadshandbok med info om motor och elsystsem vore kanon!
Xi
78
Ximon
325 tic under ombyggnad
Okej. tack så mycket. Jag fick tips att man kan fråga på bmw om monteringsanvisningar också.
Ma
115
Macke 325
325 Coupe -93
S50b30 & NX Lustgas!
Japp jag har gjort det, men dom i växjö är iaf inte särskilt hjälpsamma...

Dom hade inte tid att skriva ut det ur sin verkstads-dator, det tog en halvtimma enligt killen i receptionen :) men om jag ringde om några dagar kanske dom hade tid, så jag gjorde det och fick samma svar en gång till fast denna gången la han till att "du vet väll om att det kostar 10.000kr om året för oss att ha dom uppgifterna på datorn" vad han nu menade med det vetifan! trodde väll att jag skulle betala han för att få 2 a4 utskrivna...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.