AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.000

Priserna på Storstockholms däck är utan moms!

Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Hade haft lite mail konversation med dem och beslutat mig för att beställa Hakka 5 genom dem då de lämnat ett pris på 7500kr för 4st och det var 700kr billigare än Gummihuset då jag kunde åka och hämta dem.

Döm om min förvåning när jag skall hämta ut däcken och de vill lägga på moms! Jag förklarade att till konsument så är det alltid priser inkl moms som gäller vid prisuppgifter men det ville han inte acceptera. Så billigt som 7500kr var det ingen som sålde Hakka 5 för, det var det värsta man kunde lägga på påpekade han. Talade om att gummihuset sålde dem för 8000 INKL moms och att han kunde få 8000 för de 4 som han tagit hem åt mig men det ville han inte gå med på. Nu står jag inte i sjön så jag sa då tack och sa att då blir det Gummihuset.

Så kontentan är att jag inte kan rekommendera någon att handla av Arninge däck eller Storstockholms däck som de också kallar sig.

Att ange priserna så det ser ut som det är ink moms och sedan lägga på momsen när det är dags för affär är lågt...
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Det är som du säger, moms skall alltid ingå i konsumentpriser, det var riktigt fult gjort tycker jag.

BMW CS #5206
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Typiskt stockholmare hehe ;)

/ElakaKatten

He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Det där var inte schysst!

Jag köpte själv mina Hakka däck där för någon månad sedan (ville vara ute i god tid) jag hade sett en annons på blocket.se och när det var dags för betalning så frågade han om jag hade sett priset på nätet, jag svarade ja, okej sa han och vill ha 1100 kr mer än annonsen på blocket.se. Då poängterade jag att priset var annorlunda i deras annons på blocket.se, det var ingen problem att få det lägre priset då, men han påpekade att de hade precis höjt priset. Jag svarade bara att det inte gällde mig, men att det kunde vara en god idé att ha samma priser på sina div. annonser och hemsidor ;)

För övrigt tyckte jag de hade en utmärkt service och var trevliga :)

Tråkigt för dig Robert att du inte fick det utlovade priset!

Hoppas att Gummihuset håller vad dem lovar nu :)

Mvh/ Niclas
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Tror också jag ska köpa på gummihuset. Har ni andra bra erfarenhet av dom?
Tänka köpa Ace Hexan 17" med Gislaved frost 5 (är tystare än hakka) till min nybeställda alpinvita 120d. Blir 12695 totalt med fälgar, däck, montering och frakt. Låter rätt ok tycker jag.
Länk
Tror ni det blir snyggt?
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Sahlback:
Enligt många här är det väl hädelse att köpa något annat än original-fälgar men jag tror det kan bli bra!

//Stenback
Ro
972
Robert J
Har handlat av Gummihuset tidigare och de är mycket seriösa. Kan verkligen rekommenderas!

Hexan fälgarna ser rätt bra ut och inte så väldigt olika en BMW fälg, men jag skulle nog välja 16". Ett steg upp eller ner på vinterhjul gör en otroligt stor skillnad och kan tyvärr vara fråga om liv/död. Hade jag kunnat så hade jag hellre kört 16" på vintern, nu måste 535d har 17" för att rymma bromsarna.
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Men det är 205 bredd både på 16" och 17"däcken så dom borde väl bita lika bra. Dessutom har jag kört friktion i många år men ska nog ta dubb nu (bakhjulsdriven liten lätt etta). Och eftersom jag ska ha orginal 18" Mfälgen på sommaren så känns det tråkigt att gå ner 2" halva året.
Bra att Gummihuset är ok. Snygg hemsida har dom också.
Ro
972
Robert J
Det är inte bara bredden som spelar in. Ju högre profil desto mjukare och följsammare blir däcket. På sommaren är greppet bra och då kränger bilen med hög profil. På vintern så är greppet lågt och då vill man ha lite kräng i däcket så det håller fast lite enklare och längre. Kolla bara på WRC när de kör Svenska rallyt. Där är det inte fråga om några 40 profil, utan hellre 165/80-16.
Visa användare
652
gorth
530dA -01 Touring
Jag skickade ut ett antal förfrågningar till olika däckhandlare i mitten på september och offerten från Storstockholms däck/ Arninge däck var tveklöst lägst. Dubbade vinter 215/55/16 på alu.fälg 8500:- och sommardäck 225/55/16 på mina bef. fälgar 5000:-. Inget snack om moms. Bemötandet och montering helt perfekt, så jag har rekommenderat dem till alla mina bekanta.

Det visar väl att vi kan få helt olika köpupplevelser från en leverantör.

gorth
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.