|
|
|
|---|---|
|
Jag vet inte vad som är fel men mina instrument är tokiga i min bmw 750 ial-88 inget funkar men efter ett tag kan det fuka helt appropå och när jag varvar upp bilen då är det som allt får kontakt och min kilometer räknare rusade i väg till 29960 och står konstant där trippen funkar men tappar minner. skulle gärna vilja veta vad som är fel hoppas på svar från någon som haft liknande problem. åre killen | |
|
Felen beror med största sannolikhet på kodpluggen. ___ Bilen: Länk |
|
|
ok vart sitter den... åre killen |
|
|
1. Dåliga kondensatorer ger dessa symptom. 2. Sök på 29960 eller 2999600, det är en känd bugg. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
okej tack men vart går jag in och söker då.. åre killen |
|
|
Hejsan! Det du beskriver är problem med kondensatorer, har bytt mina i huvudinstrumentet i förra veckan och nu fungerar instrumentet som det ska. Kondensatorer beställer du billigast från www.electrokit.se och info om hur du byter kondingar finns på Länk Elektrolyt kondensatorer åldras och förlorar funktionen, det hjälper hjälpligt när de blir varma, men byt dem för att få bort problemet helt. Lycka till. Mvh Anders |
|
|
Tack för det svaret jag ska göra som och hoppas det är felet. Tack. åre killen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.