|
|
|
|---|---|
|
Har en 525 tds -95 med missljud från motorn. Är bilen igång med huven öppen så hörs ingenting men när man öppnar oljelocket så hörs ett markant ganska högfrekvent klapprande. Det är inte ett metalliskt ljud som ventilerna kan ge ifrån sig. Jag tycker att om det skulle vara något mekaniskt så skulle det leda ut ljudet så att det hördes även om locket var påskruvat. Samtidigt låter ljudet mekaniskt. Har varit på flera verkstäder men de vet inte vad det är. Någon som vet vad detta kan vara? | |
| Lika på min. Skall förhoppningsvis vara så. Vi får helt enkelt sluta att leta missljud. | |
|
Arvid: De e inte så att du e från lule eller har ja fel skulle gärna ta emot bilder på din 525 om de e möjligt alltså Mvh Mr-speed go for 540 manuell |
|
|
har samma på min, och skulle tro att det är kammens "knogar" som låter när de tar i ventil lyftarna. |
|
|
Mr speed: Jobbar i Luleå. Nog kan du få bilder om du vill. joakim E: Du kan ha rätt. Grejen är att det inte är ett lätt floppande ljud. Ljudet fanns inte för 6 månader sedan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.