AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.425

Hur "avregistrerar" man en bil

Li
478
Limpur
E39 528iA Touring -98
E34 525i Touring -95
E36 316i Coupé -96
Hade tänkt att köpa på mig ett repobjekt (e28). I samband med detta så kommer förmodligen donatorbil att inhandlas. Hur fungerar det när det bara är lite plåtbitar kvar av donatorbilen? Går den att skrota själv? Vill ju inte stå som ägare på en bil som inte existerar längre. Skroten tar väl inte emot en flyttkartong plåt och godkänner det som skrotningobjekt.

(ja jag förstår att det blir mer kvar av donatorbilen än så men hur fungerar det..)
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
om strippar ner bilen så att det bara är metall kvar så kan du sälja den till metallåtervinning och få några hundra för bilen.

___
Bilen: Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
avregistrera bilen gör du genom att fylla i det i ägarbeviset (den gula delen) och skickar in det till vägverket.

___
Bilen: Länk
Li
478
Limpur
E39 528iA Touring -98
E34 525i Touring -95
E36 316i Coupé -96
Ok, så om jag avregistrerar den så skrivs jag av som ägare och bilen försvinner ur registret=skrotad??

Det där med metallskrotet var en bra ide, inte tänkt på det, kan ju vara fint med lite utökade finanser :-)
En liten detalj som måste bifogas Vv-anmälan är ett skrotningsintyg från en auktoriserad bilskrot.

Länk
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Skrotar betalar bättre än bildemo!
När tjejen hade en Volvo 343 sä kollade vi med båda:
Bildemo: betala 1200kr, får 1200 från VV o ev. rest skat. Ca 0kr totalt
Skrot: får 1000kr, får 1200kr från VV. Ca 2400kr i plånboken. :)
Sålde bilen til en kompis: 2000kr i plånboken....
Lämnar du bara karosen så kanske kan du få kg pris oxå om gubbar är goa!

BMW - Beroende Med Wilja!
Ho
191
Hool
525i Touring -92
325i Touring -89 Mtech II
Metallåtervinningar tar inte längre bilkarosser..

Du måste nog lämna den på auktoriserad bilskrot..

Men.. fanns nån bilklubbssida där man kunde ladda ned ett pdf med "härmed intygas att "reg" är ombyggd till folkracebil".. Då borde saken vara biff..

Går fort att snitta isär en kaross med brännaren sedan..

Stålskrot får man betalt för per kilo.. Men att länna en bil går nog inte med tanke på de hårdare miljökraven...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.