|
|
|
|---|---|
| Rubriken säger allt :D | |
| SVAR: JA | |
| inom hur lång tid måste man ha besiktat den då? för jag har slitit av min dragkrok nu :P | |
| Vet ej faktiskt, du kan nog köra i lugn o ro ändå tills nästa besiktning skulle jag tro;-) | |
|
Det går nog, om du inte fastnar i flygande besiktning eller blir stoppad av Harry Haffa av annan anledning, och dom börjar kolla bilen. Regbesiktngen ska naturligtvis ske så fort det sker en ändring i bilens identitet. Märk väl att det är en registreringsbesiktning som ska utföras (begränsad, eller vad det heter) och inte en vanlig, så man vinenr inget på att vänta på den vanliga besiktningen. Kör du in och kontrollbesiktar (vanlig besiktning) utan dragkrok så kommer du att få anmärkning på att bilen saknar krok. -- Markus |
|
| mjo funderar på det ska vara besiktat senast februari.. men vad händer om farbror blå kommer å kör upp en batong i stjärten.. vad blir det för böter då? :P | |
|
En månad har man på sig att utföra registreringsbesiktning efter det att fordonet ändrats. Då polisen inte kan avgöra när ändringen skett är den normala påföljden föreläggande om registreringsbesiktning inom en månad. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.