|
|
|
|---|---|
|
Tjena!!! Har ett problem!!! Har en BMW 320i-84 som jag har problem med tändningen. Det började med att bilen hoppade och skuttade när jag körde och sedan gick det över till att den inte startade överhuvudtaget. Jag var i kontakt med BMW-Göteborg och de sa en massa saker som det kunde vara fel på och det var blandannat tändspolen, tändmodulen, fördelare, fördelarlock, rotor, kablar och stift. Detta har jag bytt och nu så startar den men han tänder inte riktigt ännu och sedan e det så att när jag kopplar på startkablar så kommer det riktiga gnistor till stifterna men när jag kopplar bort startkablarna så är det små fjuttiga gnistor. E det någon som vet vad felet kan vara eller hjälpa mig lite så är jag stort tacksamm. | |
|
Om gnistan e dålig vet jag inte... men min gick dåligt på tomgång å tände DÅLIGT när d va fuktigt ute. Kolla om vakumslangen från luftboxen till insuget e hel (utan sprickor å så..) Den bytte jag (billig) ,sen dess ha den verkat funka som den ska... Bemari Bilen före bruden..!!! |
|
|
En sak du bör kolla som göteborgare är kontakten mellan kabeln och tändmodulen, speciellt om du har Siemens tändmodul(rundstift). Det blir lätt taskig kontakt här. Västkusten är inte bra för bilelektronik. Detta är bara ett tips utöver de som du själv redan räknat upp och enkelt och gratis att kolla. |
|
| Dålig generator/batteri? med tanke på att det blev bättre med startkablar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.