|
|
|
|---|---|
|
TJA! Det började bra men efter en vecka så kommer lite bekymer som vanligt då. Jag köpte 540 ind förra veckan. Oljan var kolsvart. Köpte Edge 0w 40 efter rekomendationer här på forumet, men jag fick fel filter så jag körde kanske en halvtima utan filter. Bytte i lördags, nu är oljan kolsvart??????? varför???? Sedan tycker jag att bilen har väldigt låg tomgång, alltså den är precis under strecket (den lilla kanske runt 300 varv) Har någon idé om oljan ,den tycker jag e konstig | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Sot och avlagringar finns det alltid kvar i motorn efter ett oljebyte! Finns även en mängd olja som inte kommer ut vid oljebyte också,har oljan varit svart som natten vid bytet, är det inte konstigt om den nya oljan färgas av den som var kvar i motorn vid byte! Tror nog inte att du behöver oroa dig över den biten. MVH Patrik |
|
tack, det är normalt enligt bmw också men enligt de så ska 2000 mil räck med den oljan och sedanste var för 2200 mil sedan, de kanske fuskade med den senaste servicen och hälde i billig olja. äh jag byter igen om 600-700 mil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.