|
|
|
|---|---|
| Jag har en 325 -04 E46 med lilla navin och kassett. En kompis försökte montera in en CD-växlare åt mig men säger att det inte går för att den inte är förberedd för detta. Han hittar ingen in-/utgång för att ansluta. Det finns ingen CD-knapp, däremot finns en mode-knapp där man växlar mellan Tape och radio. Jag trodde att den skulle funka till CD:n också när den väl var ansluten. Såldes det verkligen original BMW stereo utan möjlighet att ansluta CD-växlare på 2004 års modeller? Om det är så illa, hur ska jag enklast göra för att kunna spela CD i bilen? | |
|
Välkommen till forumet! Har tyvärr inget konkret svar på din fråga men kan iaf säga att jag också har navi med kassettdäck men jag har även cd-växlare bak. Man använder, precis som du skrivit "Mode-knappen" för att växla mellan de olika funktionerna. Sen om det är fördraget för växlare är ju svårare att säga men det borde det nästan vara eftersom navin sitter på ungefär samma plats som växlaren (iaf i E39 Touring) |
|
|
Det här kan ju vara till någon form av hjälp: Länk |
|
|
Hittar ingen utgång/ingång? Mycket underligt. Under den stora sockerbiten (radiokontakten) (antingen där framm på stereon i sig eller vid radiomottagaren) borde det finnas två anslutningar 6 eller 12 stift i en av dem skall cd-styrningen in. Om du inte har fördraget måste du dra kabeln dit. Sedan får du möjligen skarva på IBUS-kabeln i efterhand. *BAWORAK* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.