|
|
|
|---|---|
|
Skulle nyligen montera en m-ratt från en m5 -99 i en e38 -98. Vad jag förstått så ska den passa utan modifieringar. Åkte till bmw och frågade för att vara extra säker, - jodå, den ska passa. Det visade sig att den inte passar. Blev förvånad då jag trodde att e39 och e38 hade samma rattar. Det finns ju original m-ratt till e38 som till synes är likadan som den jag försökte montera. Någon vänlig som kan reda ut begreppen och tala om vilka olika m-rattar det finns och vilken/ vilka som passar till min e38 innan facelift? BMW är det ingen idé att fråga, finns bättre kunskaper på detta forum. | |
| På vilket sätt passade den inte, mekaniskt eller elektriskt? Det finns en brytpunkt 98/99 (03/99 kan det vara det?) där BMW bytte airbags till en dubbelexploderande samt att interfacebusen ändrades. | |
|
Som Kane skriver så skedde det en förändrgin 03/99. De rattar som passar i din bil är: Länk Länk Skillnaden på dessa är enbart antalet multiknappar. Ratten du har fått tag på är förmodligen denna: Länk eller denna Länk ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.