|
|
|
|---|---|
|
Hittade en rätt läcker E23:a till salu på www.mobile.de , såå härligt 80-talsmässig med alpina stripes på sidorna ... =) varning för lång länk: Länk Tomas Lind BMWCS #3640 The best drug in the world is still Adrenaline... | |
| Ser schysst ut ja. Frän kärra. | |
|
Fan va fräckt, en sån blir man ju glad av å se ! |
|
|
Mmmmmm. Fin bil men är verkligen en sådan -86a värd 60000:-? Låter mycket i mina öron. Titta gärna in på min sida. Länk Mvh. Micke Olsson |
|
323E21terror |
Det är en raritet, ingen vanlig E23a och därför är den säkert värd varenda krona samtidigt som man lär slippa se någon rost då den finns i Tyskland..vilket är ovanligt på en så pass gammal bil om man skulle hitta den i Sverige. Jag har läst i listpriser att en 745 E23 är värd 55000kr om den är i mintkondition, och då är detta en specialare "alpina" med modifierad motor mm så priset ligger inte på fantasinivå...dessutom som det är sista året E23 tillverkades. farten är min drog |
|
Ohhhh... vad trevligt att se för en E23 galning som jag själv! :D Jag måste säga att priset inte verkar vara satt i överkant, när tyskarna skriver "Liebhaber" i sina annonser brukar det betyda att bilarna är i verkligt toppskick. Jag håller just nu på och letar efter en leverantör av Alpina stripning och fälgar till min 745 Highline, jag siktar på att skapa något liknande bilen i annonsen. Dock, viktigt att veta, så är bilen i ovanstående annons ingen äkta Alpina, utan just en stripad och lätt trimmad BMW. Alpina gjorde inga egna versioner av E23:an utöver en tidig bil (byggd på den första karossen) och en högerstyrd B10:a för den engelska marknaden. Min Highline kommer dock ej att få något trim, då de börjar bli så ovanliga så är det strikt original som gäller på den bilen. 84:an däremot, den kommer snart att gå rätt duktigt, alla delar börjar komma på plats, det är bara trimmet som saknas. Det blir dock ingen stripning på den, däremot tror jag att ett 728i emblem baktill ska få sätt myror i huvudet på frånåkta M5'or (E34) och 750's. ;D ;D Måtte nu bara lådan hålla sommaren ut i alla fall... Ingen som har några kontakter på Alpina striping eller känner någon som vill avyttra sina 16"-17" Alpina fälgar? Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :P :P :P Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.