|
|
|
|---|---|
|
Ja, gäller E36. Typ en 325'a med M3's bromsok framtill. Fungerar det bra? Orsaken till att jag frågar är att nissarna i England mummlar om att man helst skall ha M3'ans huvudbromscylinder och servo för att pedalen inte ska bli konstig, att den tar för långt ner osv. Jag tycker dock att det borde kännas bra nära som vanligt med M3 bromsarna. Jag har iofs en M3 huvudbromscylinder, dock inte servon. Vilket tydligen ska vara nödvändigt om man monterar m3 huvudcyl. Men men, enklast vore ju om det blir bra med att bara montera bromsoken rakt av. | |
|
Tjena! (fick ditt pm) Jag tycker att det fungerar bra utan, fast ja har iofs stålomspunna slangar och en lite bättre vättska (ATE Super Racing Blue) om det nu gör någon skillnad på den punkten du nämner. Jag tyckte iofs i början att det tog lite långt ner men när jag kört ett tag så tänkte ja inte mer på det, bara att den stannade mkt fortare =) Säkert alltid bra å byta allt till m3 delar men det är nog inget du behöver prioritera. Funkar iaf för mig utan m3 grejjer, tillräkligt bra för att få godkänt. (PS. Du har mig på din msn redan dvs =P "salis") //Salis |
|
|
haha.. jasså.. vilken koll jag har ;) tack för svaret iaf, återkommer på msn .. :) |
|
|
gammal tråd men lägger ett input för dom som vill veta. M3:ans HBC ger en klart maffigare känsla i pedalen så det är värt det extra jobbet. Tänk på att vissa fall måste även bromsservot bytas för att det skall funka. Johan S NordSchleife 8.19 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.