AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
878

Service indikator E46

Malman
Dum fråga... När man slå på tändningen på en 320 -03 står det -9900km till service. Det betyder väl att den ska servas OM 1000mil? Inte att det har gått över 1000mil??
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Indikatorn visar hur lång det är kvar till nästa service!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Du menar att det är ett minustecken framför 9900?
Jag undrar om det inte kan vara som du skrev, att den skulle varit servad för 990 mil sedan...vid ngt tillfälle gick jag över "servicetidpunkten" på min 330, och jag har för mig att det blev ett minustecken framför siffrorna då...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
OM det är ett minustecken framför "-9900 km" så har du kört 990 mil över serviceintervallet, mao är det dags för service snabbare än snabbt ;)

Mvh/ Niclas
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Om det fungerar som ufo beskriver så har jag i så fall fått en möjlig förklaring till en "mysko" 320dAT jag var spekulant på i Tyskland förra året Länk.

Om det i praktiken var så att denna bil inte hade 600 mil kvar till service utan den hade gått 600 mil över service så skulle miltal och service stämma utmärkt. Låter troligt att förre ägare vetat om att bilen skulle bytas in och då Insp II var på gång så valde hon att vänta med denna. Och i och med att hon bytte in bilen på Audi så hade handlaren kanske inte full koll på serviceindikatorn.

___
//Ulf
Malman
Jag har fått det bekräftat av BMW nu... Den har gått ÖVER servicen... Tack vare att det är ett minus framför! tack för den snabba hjälpen!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.