|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag tycker min E32 är det lättaste att meka med, mina volvo "traktorer" är ett helvete i jämförelse. Bytt kylare = 4st slangar och 2st plasthakar, lyfta av, skruva bort oljekylare, på med nytt, på med slangar och fylla på, starta motorn på med fläkten på max skruva upp luftnings skruven.. klart. Bromsok = av med hjulet, 2 bultar av med oket, lyft upp oket när slangen lossas, på med nya oket, i med ett belägg kräng på oket i fästet och peta i andra belägget, öppna luftnippeln och vänta tills en droppe kommer... på med hjulet och kör. Volvo kylare = svordomar, sönderslagna knogar. Volvo Bromsok = sönderslagna knogar, besök på biltema, mer svordomar, söndersparkad förardörr, besök på skroten å köper en dörr, köpa förbättringsfärg, lägga ut skiten på blocket.. bara konstigt folk som ringer... kör den till skroten.. köper en BMW 735iA. Men för mig var det tur att skoten var stängd så den skiten får leva en stund till medan BMW får lite kärlek och ska få ny låda snart. |
|
|
Verkar som om det finns ett intresse runt om Uppsala Enköping för detta, är själv nybliven ägare till en E38-99. Skulle vara intressant att lära sig mer om vad föregående talare säger. Detta med vart sitter det hur fungerar det, lite mera ytligt för att få bättre förståelse om prylarna. Jag är klart intresserad om fler från Uppsala trakten är det. //Vetskapen om kraft när man behöver den |
|
| tjena,mats.j detta verkar lovande,de borde finnas en drös med 7 serie vänner i v,götaland,en fråga är du även kunnig med dator typ car soft? | |
|
Jag har av en "tillfällighet" en BMW 740 ståendes på tomten, och den håller jag på att ta ur motorn ur och den skall aldrig i igen... Så den bilen skulle man kunna ha lite övningar på! Det är en reservdelsbil. Annars finns ju några 750 att titta på. Jag har numera även en carport med lite mer utrymme, så såhär på sommaren är det ju trevligare att vara där isåfall. Vad gäller Carsoft så har jag aldrig skaffat grejerna, men det är klart intrressant. Det största problemet verkar vara att få datorn att fungera med interfacet... Men allt går att lösa. (jag har en bror som är datasnubbe, och kan även endel själv) /Mats J |
|
|
Hej Mats... Kul att du fortfarande kan tänka dig att vara lite "centrumgestalt" till att börja med. Hmm behövs väl en kontaktlista till att börja med för att samla ihop gänget .. När-Var-Hur osv. efter det. Nick - Namn - Telnr. - Mail - Ort 1. airborn - Peter - 0707-270275 - partykillen@gmail.com - Alingsås |
|
|
Tar mig gärna till V-götaland och det är kul körning dit,tar med mig några 10mm hylsor med förlängning samt om jag kan hitta den gamla trotjänaren "Magnet 10:an",guld värd när man ska rycka insug.Är det nån som har "tändkabel tången"? Mvh Dic. |
|
|
Trist att alla bor söder om dalälven... Videokonferans? :-) *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
|
tjena de blev tyst med meket,någon som vill vara med på ett mek objekt?de finns en 750 E32 till salu på power börsen,kan de va nåt?riktar frågan till mats j.du verkar ha plats och kompetens.eller någon annan i v.götalands län med plats och kompetens,kan de va nåt? bromsen är fartens värste fiende |
|
|
Läste detta i dag å jag är med, kan bli kul =) JW |
|
|
Plats har jag inte för en bil till förrän en E32 740 skrotats färdigt.. Det börjar bli fullt... Men det är intressant med en reservdelsbil till... Det verkar ju finnas lite intresse för ett mektillfälle så vi får äl försöka hitta ett datum. Kommer galant turbo ner så får jag väl låna ut husbilen till övernattning så han hinner turbomata min bruksbil innan han åker hem! Kan ju nästan ordna med hämtnig från flyget eller tåget med en Alpina B12 isåfall :) /Mats J |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Nåt datum i augusti kanske vore på sin plats? |
|
Första veckorna i Augusti lär bli svåra men sedan bör det gå bra /Mats J |
|
|
Haha, Mats J, då får du ju aldrig använda din husbil mer! Jag lär ju behöva övernatta i 5-10 år med mitt enorma tempo :-) Men skicka upp B12an några år så ska jag göra den okörbar och värdelös men med dubbla turbos... *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.