|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag varit förstagångsägare av en Bmw i ungefär tre veckor och trivs alldeles utmärkt med det. Det är dock en sak jag inte riktigt tycker om på bilen en 528touring-99 och det är att fjädringen känns väl hård. Det kan väl vara en fördel ibland i höga farter och vissa vägtyper. Men jag tycker att fjädringen är i hårdaste laget för att kännas riktigt komfortabel i lagstadgad hastighet och lite gropig väg. Jag har standard dimension på däcken. Och det verkar inte som jag skulle ha något sportchassie enligt utrustningslistan. Jag har varit under och tittat under bilen och fjädrar och dämpare är helsvarta och ser ganska så orginal ut. Ett problem är att jag inte känner någon med liknande bil jag kan jämföra med. Så nu undrar jag ska man verkligen uppleva fjädringen som stötig på en sådan bil. Är det någon som tillexempel vet ungefär hur mycket man kan trycka ner en 528t med normal handkraft. Skulle jag kunna verifiera att jag har hårdare fjädrar än orginal tänker jag byta tilll orginal. Jag vill åka så komfortabelt som möjligt. | |
|
jag tycker att alla BMWs har lite hårdare fjärding än andra bilmärken men ja trvis med det å så är de original... så köp mjukare ( inte rekomenderat ) fjädrar, för bilarna är tunga å där av hårdare fjädring... de är ingen svajig volvo du åker ;) nej men över lag så är de hårdare dämping på BMW tycker jag, min 525 92 hård, pappas 523 97a hård, å pappas 525 01 hård, syrrans 318 93 hård. |
|
| Har en 523 T-99, tycker den är ovanligt stötig jmf med andra av samma modell som jag provat. Helt sant att det blir stötigt, ffa nu på vintern med alla ojämnheter som snön erbjuder. Tror att jag har original-grejer, återförsäljaren kunde inte hitta någon info om extra hårda stötdämpare/fjädrar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.