|
|
|
|---|---|
| Köpte en BMW 320i Touring -03 nyligen med avtagbar krok. Efter anvisningar av BMW moterade jag på den avtagbara kroken på bilen eftersom jag hade hyrt en släpvagn för att flytta. Efter ca 35 min körning med släpet till SYSAV för att dumpa första körning. På vägen hem lossnar kroken från bilen och rakt in i MIN nya bil!!! Släpet var helt tomt och jag körde ca 25 km/h när kroken lossna, fattar inte hur. Har inte svurit så mycket som i lördags när det hände.Tycker ni BMW skall ta på sig ansvaret för att kroken lossna från bilen och OM dem gör det? Det var absolut inga problem att köra dem 35 min när jag hade släpet på. | |
|
Var det dragramen som lossnade från bilen eller den demonterbara kuldelen som lossnade från dragramen? Grundmontaget av dragramen måste natuligtvis BMW ansvara för, men att montera kuldelen innan bruk ansvarar ägaren eller brukaren för. Kan du påvisa något fel i konstruktionen eller någon annan teknisk brist på kopplingsanordningen som lett till att kuldelen lossnat får BMW ta sitt ansvar, annars är det nog på ditt ansvar... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.