|
|
|
|---|---|
|
Hej hej, den här frågan har säkert ställts ett par gånger tidigare, men jag lyckas inte hitta nått med sök-funktionen. Men iaf som rubriken lyder. Jag är påväg att köpa en E39:a men den saknar både xenon och angel-eyes. Så jag har kollat runt lite efter nån sort konverterings-sats. Men om jag har läst allt rätt så kan man inte montera xenon-insatserna om bilen inte har haft den utrustningen innan. Jag antar att det finns en sådan sats men vart hittar jag den till ett bra pris och hur svårt är det att montera? Jag vore mycket tacksam för tips om sidor och sånnt som hjälper mig på vägen. | |
|
Sök på angeleyes under forumet styling kanske du hittar vad du söker. // Daniel BMW 525TdsT - Once a "Beemer" always a "Beemer" |
|
| Tackar så mycket. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det finns Hella angeleys utan xenon, jag har haft utan och har nu med, rent ljusmässigt så är xenon överskattat genimot merkostnaden är min uppfattning om man har ett tex philips vision plus H7 så lyser det bra också. Mera utseende än ljusutbud. Du måste montera ljusviddsreglering och spolning till ljusen om du ska eftermontera xenon. ///MVH Hasso Länk |
| tack för informationen hasso. men om jag monterar vanliga angeleyes insatser först och sen köper ett kit med xenon lampor från t.ex xenonkungen? då slipper väll jag monterar dit spolare och nivåregleringen men får andå det snygga ljuset + angeleyes? | |
|
Måste o måste ha nivåreglering, har du inte det så kommer du få avslag på besiktningen. Men ändring är på väg när det gäller nivåreglering. Xenon är klart mkt bättre än tex philips som nämts Det handlar helt enkelt om vilken ljusstyrka du väljer på xenon. Ju vitare desto bättre ljus helt klart |
|
|
Min personliga uppfattning är att xenon lyser mycket bättre än halogen, enligt uppgift kan en xenonlampa på 35 Watt jämnföras med en halogenlampa på 250Watt. Bäst ljus får du med en xenonlampa som håller ca 4300 Kelvin. Själv kör jag med 6000 Kelvin som ger lite blåare ljus, men ändå fullt tillräckligt. Dagsljus håller ca 6000 Kelvi Jag har besiktigat min 520-97 4 ggr med xenonljus, utan att dom sagt nåt, men jag har hört att dom blivit hårdare nu. BMW CS #5206 |
|
|
Min bil Länk BMW CS #5206 |
|
|
Kan tillägga också, att jag köpte angeleyes med halogen, och konverterade senare. BMW CS #5206 |
|
|
Finns det någon vettig förklaring varför man ska ha spolning på Xenon? Det kan iallafall inte var p.g.a. värmeutvecklingen då gasurladdningslampor har en lägre sådan relativt halogen. Freude am fahren |
|
|
Det är förmodligen för att smutsiga lampor kan blända mer, har man då starka xenonlampor, så är det värre än halogen. Jag skulle tro att dom tänkt så, det är väl likadant med nivåregleringen. BMW CS #5206 |
|
| tack för alla svar. det lutar åt halogen med xenonsats senare just nu. men då kommer vi vidare till fråga 2, vart hittar jag dom billigaste halogen insatserna? och vad är snyggast, kromad eller svart bakgrund? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.