|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag ska laga rost på bilen nu till vintern, då det börjat bli lite mycket på höger fram- och bakskärmen. Samt att en bula i huven ska lagas. Men bilen är nu silvermetalic, men jag tycker då jag ska lacka om hela bilen (vill inte ha olika färgnyanser som det kan ge när man inte gör hela bilen). Men samtidigt känns det lite trist att slipa ner hela bilen och allt det arbete det innebär att lacka om den, för att sedan lacka samma färg igen. Jag är väldigt sugen på den mörkblåa som finns på E46 (kommer inte ihåg namnet på färgen). Frågan är dock om vad en köpare kommer att tänka när jag säljer den om ett par år. Kommer det se fel ut med "fel" färg i motorutrymmet och andra ytor som blir svåra att lackera? Eller kommer det snarare vara ett plus att ha en lit emer unik färg på sin bil? Frågan är alltså: Är det bättre att lägga på en liknande nuvarande färg, eller kan man lika gärna göra något lite snyggare när man väl håller på? | |
|
Kan starkt rekomendera färgen "Montreall blue metallic". Min e36a bär färgen sen original. utöver det är den Mr.Cap behandlad, vilket jag varmt kan rekomendera och som är värt varenda krona när du skall sälja. lycka till! |
|
|
Tittade lite på den färgen, är fin! Men undrar inte om den är för mörk? Men så svårt att se på bilder, då det sällan blir rättvist. Den jag tänker på är lite ljusare, men kommer inte på namnet. Letar vidare se om jag hittar den! Men "Montreall blue metallic" är helt klart en kandidat! |
|
|
Du har ju mauritizuz balu (stavning!), den är mkt fin också. |
|
| Jag tycker du ska lacka om bilen i en färg du gillar. Att köpa en omlackad bil är inget som jag personligen skulle vara så sugen på, men det finns många som skulle göra det. Samtidigt är det väl inte så mycket att fundera på med tanke på hur gammal årsmodell bilen har. Om två år ska du vara glad för det du får för den tycker jag. Det är så lite pengar i sammanhanget. | |
|
kollade upp färgen på google, förstår vad du menar med mörk. men den är bra ljusare i vekligheten, kan ju kika på min! :) : Länk |
|
|
orientblå ä rmin om du vill kolla..men du tänker nog på topaz blå kanske? personligen skulle jag ej köpa en bil med annanfärg i motorummet... Länk |
|
|
Hej Om det är topaz blå du funderat på kan du kolla på min länk nedan. //Peter |
|
|
Hmm.....länken är visst borta från min signatur. Återkommer när jag letat upp den. //Peter |
|
328_Driven |
samoblå metallic är är med jävla fin färg .. lätt att underhålla med |
|
Stålmannen: Nu funkar länken ;O) Något mellan den färgen du har och " Estorilblue" skulle jag vilja ha. Dem två färgerna är riktigt snygga. Men jag får leta reda på en i verkligeheten så man får en egen uppfattning av färgen, då bilderna ofta vara missvisande. Men det var iaf bra bilder du hade på din! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.