AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
436

Hålborrade skivor M3 E36?

Jag funderar på att uppdatera min E36 325:a med bromsar från E36 M3, vill dock ha hålborrade skivor. Kan nån tipsa om schyssta hålborrade aftermarket-skivor och var man kan få tag i dessa.

Länk
Vill bara klargöra att det gäller skivor till M3 93-95

Länk
//
619
///Peter
540iAT -99 Individual
M5 3.6 -90
316i Compact -97
Race E34 Turbo 650hp/830nm
Red-dot racing gör nog dom bästa eftermarknad skivorna om du skall ha orginal dimension. Hårt specialstål samt slitsade.

Ring Per Stacke på 0370-76650 så fixar bra grejjer åt dig
Här ett annat företag som slitsar eller borrar enligt önskemål:

Länk
//
619
///Peter
540iAT -99 Individual
M5 3.6 -90
316i Compact -97
Om man efterborrar en bromskiva spricker dom direkt, alla fall om du använder dom till att bromsa med ;) slitsa kan man göra i efterhand men det blir inte så bra heller.
Grusse
Varför spricker skivorna för att man borrar dom? Det finns ju skivor att köpa som är borrade, dom kan väl inte spricka på en gång, då skulle dom ju inte få sälja några.

Hur är dom tillverkade? Det kan ju knappast vara gjutna hål, utan dom måste ju också vara borrade?
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Vad sak du ha bilen till? Om det är till vardags trafik, och det bara ska vara för syns skull...så hoppa över hålborrade skivor pga. att dom har en viss tendens för att spricka. Ännu värre är det när man får skivan borrad i efter hand, då skivan fån början inte är byggd för det, och sprickor ännu lättare...Men om du ska köra mestadelen på bana då är det helt klart lönt att annvända sig av hålborrade skivor pga den bättre kylverkan.
//
619
///Peter
540iAT -99 Individual
M5 3.6 -90
316i Compact -97
Skivor av toppkvalité typ brembo red-dot etc tillverkas (läs gjuts) med hål eller slitsningar. Hål(borrade?!) bremboskivor har dessutom en hårdare legering eller härdning runt hålen för att minimera sprickbildning.
Borra = ingen bra ide

Slitsa = helt ok om det görs rätt.

Jag fick mina skivor slitsade och det blev lite bättre bett speciellt i högre farter. Kolla med Rolle på demondeluxe@hotmail.com han gör KANON-jobb!! Har för mig han tar 220:- för ett par!

/Magnus
Lotus Samuel
Visst är det bättre att slitsa om man ska göra det i efterhand, men jag borrade mina runtom på mercan och har kört över 3000mil, kört på bana ett flertal gånger och visst ser man lite sprickor om man tittar noga, men det tror jag inte gör så mycket. Kollade nyligen på en ny Porsche 996 turbo som hade gått 1000mil och där va det mycket värre sprickor trots att det är "brembo" Så jag kan borra och slitsa era skivor om ni vill. Men det blir dyrt ;)
jag är också intresserad av borrade skivor till min M3 3.2, är det nån som har det eller vet nån som säljer färdiga kit ( orginaldimentioner med rätt bultcirkel) ????? var? pris ? MVH

Philip
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Ett litet klargörande.

Porsches skivor är inte Brembo men har gjutna hål.
Brembos skivor har antingen borrade hål eller slitsar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.