|
|
|
|---|---|
Malman |
Har möjlighet att köpa en 320 -03 med den utrustning jag vill ha. Sportstolar med alu panel o fälgar o sånt... Men den har rullat 18500mil!! Var bör man tänka på innan man handlar en sån? Är annars lite rädd för långmilare men denna kändes väldigt bra. Jag har fått ett som jag tycker ett mycket bra pris. Men ska man tänka på nått särskilt? |
Gemini__ |
Det enda jag skulle tänka på är att få ett bra pris som möjligt med tanke på miltalet. Annars skulle jag inte vara det minsta orolig för milen om bilen har blivit väl omhändertagen. Hoppas det blir köp. lycka till. Mvh: Thomas |
|
Jag instämmer, en E46 -03 är ett bra köp även om den har många mil, förutsatt att priset är rätt. Med så många mil bör den mest ha rullat längre sträckor, som ju är ganska skonsamt mot bilen. Kolla bara så all service är gjord i rätt tid och hos märkesverkstad, så det går att verifiera (är det en svensksåld bil kan BMW-handlaren kolla upp det på ett kick). Det som möjligen kan börja vara slut efter de milen är väl stötdämpare och koppling. Bromsarna bör ha hunnit bytas minst en gång, men bör såklart kollas - om dom behöver bytas är det dock inte hiskeligt dyrt. Framvagnen är lite känslig på E46, så du bör kolla bussningar och leder noga - dock har jag för mig att man hunnit införa de modifierade länkarmarna/spindellederna på årsm -03, så de problem som uppträtt på tidigare E46 med glappa spindelleder ska inte förekomma på en -03:a. Lycka till med köpet! /// Gunnar E. |
|
| Farsan kör en 320T -02:a med 18000 på mätaren, bilen går helt klockrent! Förhandla ett pris i förhållande till milen och köp, bilen behöver du inte oroa dig för. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.