AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.589

För och nackdelar med olika bromsar

Sida 2 av 2
Toomas Pahv:
Elförzinkning?? Måste vara ett skämt eller för utställningsbilar som endast färdas på trailer. Vem tillhandahåller sådana??/ Den skeptiske.

Brembo-skivorna jag köpte till min bil för ett tag sedan var iallafall ytbehandlade på något sätt, om det var elförzinkat vet jag inte men någon ytbehandling iallafall. Fast naturligtvis inte på anliggningsytorna för beläggen.
Visa användare
127
Borkaimpega
530i Touring -93
mins inte faktiskt men det är bara att kolla runt lite på typ okq8 statoil, micro och liknande. Jag tror att det är viktigare med ny bromsvätska än att den är dyr när man köper den för all bromsvätska är hydroskopisk så kokpunkten sjunker med tiden.
En bra vätska har 300C och över. Castrol SRF rekomenderas, Motul har en också en bra vätska som jag inte minns namnet på.
Visa användare
127
Borkaimpega
530i Touring -93
zink och sånt brukar inte gilla värme men jag har kallgalvat både skivor och avgasrör på min frus bil och det verkar fungera bra. det var brembo dom oxå.
Prova det enklaste, och billigaste, först! Ändrad bromsteknik, tryck mycket hårt på bromsen under korta perioder istället för långa mjuka inbromsningar. Hjälper förvånansvärt ofta och dessutom till noll kostnad! Lycka till ! / Brutalbremser.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.