|
|
|
|---|---|
| Jag undrar vad det kan vara för fel med min 525i -91? Ibland när jag bromsar lite hårdare från 80-90 skakar det förskräckligt i bilen, känns nästan som ABS:en arbetar. Andra gånger bromsar den hur mjukt och fint som helst... Jag har även hört ett klonk från framvagnen någon gång när jag kört i ett gupp. Vad kan det vara som är slitet eller fel? Bilen är nybesiktad så man tycker att spindelleder och styrleder borde vara ok... | |
|
Jag har precis bytat en bussing fram. låter som om du har samma problem som jag hade :o/ Jag tror den heter Casterstagbussing och det är troligtvis den övre (det var det på min) kostade 400:- och sedan kostade det 500:- att sätta dit den. Kolla även den smala pinnen med två ledade kulor på (jaja jag är inte mekaniker ;o) när den är kass så låter det klonk även på små hål i vägen... // Jens |
|
Deliq |
Kan även vara så att skivorna slagit sig, kan hända med piratskivor. Jag hade piratskivor från BREMBO !! som slog sig efter en sugade inbromsning från 200+ då dessa endast var c:a 3 månader gamla. Det har inte hänt originalskivorna trots flera liknande "prov". Om ojämheten är väldigt liten känns den inte vid normala inbromsningar utan endast när det pressas på ordentligt |
|
Känner igen mej precis med detta fel. Har surfat efter casterstag och hittade ett hos Motornord i Sundsvall för 600:-. Verkar prisvärt men vet någon nånting om kvaliten på det? Kan man göra någon enkel koll själv om ens casterstag behöver bytas? LEF |
|
|
=> LEF Se min tidigare posting. (3 upp) Dra i ditt framhjul när bilen står still. Om det glappar eller låter "klonk" så är det dags. Om du har en äldre bil än -95 så har du plåtcasterstag inte alu.... dvs du behöver inte byta hela staget bara bussing. // jens |
|
|