AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.330

Försäkring mot fortkörningsböter?

Sida 2 av 2
xj
142
xjoehed
BMW 335xi M-sport -10
Hej

DONTWORRY:
Mig har ni redan övertygat. Jag är kund hos er. ;-)

DO
4
DONTWORRY
325 Cab-95 och 520 sedan-99
För er som är lite osäkra, kolla alltid upp så det är ett företag Ex, Aktiebolag och inte som vissa andra som har de som en liten klubb. Har man registrerat in ett aktiebolag (100 000:-) för att driva denna verksamhet är man väldigt intresserad av att få många kunder och att dom ska vara trogna på lång sikt.
Alla uträkningar som vi har är framtagna via ett skolarbete och uppbackning från KTH.
Har ordnat en specialare till alla på detta forum kommer att aktiveras de närmaste dagarna på www.dontworry.se.

Skriv denna rabattkod vid köp så skickas de med en "strulredare": BMW

När ni "DontWorry" startade eran verksamhet så gjorde ni det inte som ett AB! Hur kan du då påstå att alla andra bolag är oseriösa?

Jag tycker det verkar som du bara verkar ragga nya kunder här på forumet!?

Själv har jag varit med i ett bolag sen flera år tillbaka som ännu inte finns i Sverige, där har det aldrig varit några problem med att få ut sina pengar.

Desutom så betalar dom hastighetsöverträdelser på 30 och 50 streckor vilket ni inte gör? Hur kommer det sig?

Det är på dessa 30 och 50 streckor majoriteten av hastighetsöverträdelserna i Sverige sker och det behöver jag inte få en rapport från KTH för att se, utan det räcker med att logga in på trafikverkets hemsida för att ta del av dessa uppgifter!

Jag skulle nog vänta med att binda upp mig hos "DontWorry eller något annat bolag några veckor till, det är bra att det kommer in kapitalstarka företag som har råd att erbjuda skydd mot fortkörning även på 30 och 50 sträckor.

Varför köpa en tårtbit när man kan få hela tårtan för samma pris?

För tillfället finns företaget jag pratar om i Canada, Usa, Frankrike, Spanien och Tyskland, jag lovar att posta länken till företaget i fråga när dom lanserar i Sverige om några veckor.

Om inte annat kommer det att märkas i media....

Jag har kört bil i 8 år och har aldrig någonsin fått fortkörningsböter. Försäkringar är ju per definition en förlustaffär för genomsnittsindividen och har man inte råd med böter en gång var tioende år bör man verkligen fråga sig hur man har råd med bil alls.
Det har funnits liknande lösningar länge i olika märkesklubbar, för böter för fortkörning, för "otillräcklig ljuddämpning" osv.
Men som redan skrivits, så fort det är en eller flera mellanhänder, företag oavsett bolagsform osv inkopplade så skall ju dessa ha sina pengar, oavsett om man får ut nåt vid behov eller inte. Om det nu bara gäller t.ex fortkörningsböter osv, så är det mycket smartare att att månadsspara på ett konto och till och med kanske få någon krona i tillgodoränta, och använda pengarna till "oförutsedda utgifter". Om man inte behöver utnyttja "försäkringen" så finns ju alltid pengarna kvar dessutom, vilket knappast är fallet om man slantat in till ett försäkringsbolag.
Ett ordinärt f-bolag krävs endast om man vill försäkra sig mot riktigt stora förluster, hus och hem, olycksfall osv, knappast för fortkörning.

FP
BlackDalia när kommer det här företaget starta i sverige som du pratar om?
DO
4
DONTWORRY
325 Cab-95 och 520 sedan-99
Har funnits liknande bolag som kommit in från utlandet tidigare. Men de har försvunnit från marknaden ganska snabbt. Tråkigt för alla som betalar in pengar till dessa bolag. Hoppas detta bolag är seriöst och att dom stannar på marknaden. För kunder finns de så de räcker till flera bolag än de som finns idag
Jag har ju funderat på erat företag dontworry men man vill ju se om det där nya som Blackdalia pratar om har försäkring även vid 50 sträckor.
Do
96
DonCorleon1
328 Touring -00 Facelifted - M - Sport
XJOHED-----Varför startar du denna tråden om du nu redan är så övertygad och har blivit kund hos företaget i fråga?
xj
142
xjoehed
BMW 335xi M-sport -10
DonCorleon1: Om du tittar på datumen när jag startade tråden och när jag skickade meddelandet som du refererar till så skiljer det på ett par månader. När jag startade tråden så var jag inte säker. Sedan tog jag reda på mer genom att bl.a. diskutera på detta forum.
Visa användare
176
Johnny Bravo
523i touring lci -07
Hur har det gått nu då? Finns det nån som har garanti mot 30-50 sträckor också?

Jakob
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.