|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jeg har fået erbjudat chip från 2 företag: www.tm-chiptuning.de (säger at jeg för 24hk och 40nm) til 2000kr rnb.ownit.nu har också til 1500kr, men vet inget om hk eller nm känner ni dom här och fungere det bra på m3, ' Om ni har föreslag til annat, så är ni välkomna at skriva til meg. | |
|
Låter lite väl mycket i effektsiffror på en sugmotor för bara ett chip. Be att få lite diagram på det hela och stämmer det så är jag också intresserad. Z3MPOWER |
|
|
Måste man åka till tyskland för att få den installerad? Z3MPOWER |
|
|
Kolla på deres hemsida-ni kan välja språk.. och dom annonsera på blocket.se... Nej du behöver inte åka til tyskland, dom har dyno och alt i tyskland, men dom garantera effekt och på chip... |
|
|
Black power: Om du har en 95:a så har du också en 3.0:a va? Så med 24 extra hästar så skulle du alltså få 310hk! Jag hittade ingen mer info på sidan, vart ska jag leta? Z3MPOWER |
|
|
Jürgen Weise lyckades ju mappa fram +13 hk och +25 nm till M3 3.0, och han anses ju som en av det bästa i branschen när det gäller BMW:s motorer och motorstyrningar. Med tanke på det så tycker jag att +24 hk och +40 nm låter som en glädjesiffra som glatt används vid marknadsföringen men som kanske inte är så mycket att lita på. I stort sett alla firmor garanterar ju angiven effektökning i marknadsföringen men när man frågar om öppet köp så brukar de allra flest neka det och babbla om att effekten "kan skilja från bil till bil" o.s.v. (inte alls misstänkt)! Enda företaget som jag vet som marknadsför 14 dagars köp på trimchip är Stjernqvist Racing Länk och det ska de ha en stor eloge för. |
|
|
kolla detta och dom ´har garanti också Länk Länk |
|
|
Här är första sidan Länk |
|
|
Black Power: Det är lite skillnad på "garanti" och "öppet köp". Garantin gäller ju bara vid fel på chippet. Vid öppet köp kan man ju lämna tillbaka chippet inom 14 dagar (Stjernqvist Racing) om man inte är nöjd med den effekt som chippet gav. |
|
|
Har varit i kontakt med firman nu, när man börjar klämma lite på dem, typ frågar efter datablad och öppetköp så avbröts plötsligt mailsvaren från dem! Det kan ju finnas flera anledningar till det men det har gått över en vecka sen jag hörde från dem sist. Z3MPOWER |
|
|
tjenare. hade jag jag varit som dej så hade jag köpt köpt chippet från rnb, rafko som har den firman är duktig på bmw.har köpt litta grejer av han innan och de chippet hade jag i min gamla m3:a.tyckte det var jävligt shysst respons i bilen med de chippet i.väldigt varvvilligt..de nyare m3:orna med 3,2 liters motorn,stekte jag lätt men då hade jag kattersättare o lite annat godis med.men hade jag varit som dej hade jag satsat på rnb-s chip,tror inte du kommer ångra dej iaf... mvh daniel |
|
|
Tackar, Jeg har pråttat m honom från tyskland tmc chip, han säger at jeg kan köra på dyno, och om inte jeg for 23hk och 40 nm mere, får jeg pengene tilbåcka, och jeg stolar också på rnb rafko, men hans giver inte samma effektökning...?? Vi for se....... |
|
|
Black Power och M_lover: Vad kostar dessa chip då? har ni några priser? Black P: hur opererar man in chippet sen? och vart sitter den där styboxen som chippen sitter i? Ska du köpa ett sånt där chip från tyskland? eller kollar du bara runt? Z3MPOWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.