AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
700

Vita blinkers med rak fattning

St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Någon som vet var man får tag på sådana? Jag har letat runt men bara fått tag på sådana med snedställd fattning som inte passar. Eller finns det kanske någon infattning man kan sätta på? Jag har för mig att detta varit uppe innan, men kan inte hitta inlägget.
St
1.089
Stente
Lite förtydligande, var alltså glödlampan jag var ute efter, vit med gult blink
An
82
Ante-ume
525i -92
Vet inte om de har, men kolla på:
Länk

mvh André
M-
178
M-Maker
735iA -99
520i -89
Stente, att fila av ena piggen fungerar som en nödlösning.

M-Maker
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Japp det går att fila av, men nu har Shell ett par lampor som är silver färgade för runt 180:- Blinkar gult men ser varken gula eller blå ut. Med andra ord de syns inte eftersom de har samma färg som reflektorn.

Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck.
St
1.089
Stente
Tackar och bugar för tipsen. Tar en runda om Shell på hemvägen. Har inte de lampan hemma åker fängelseverktygen fram!
Jirar
Finns en kille som brukar ha annonser på BMW Club Schweden,s hemsida.
Han brukar sälja lampor som skall vara silverfärgade men lysa orange.
Ifall du inte skulle hitta nåt på Shell.

St
1.089
Stente
Gav upp och löste det genom att köpa nya kontakter... Nu till nästa "problem": hur kommer man åt att byta höger blinkers på en 540 med xenon? Gott om plats är det verkligen ont om, har dom byggt bilen runt motorn??? :-)
Hur sitter xenonbälgen fast? Jag lossade den grova gummisladden som sitter in i gummibälgen, hur kommer jag vidare? Vill inte börja slita innan jag vet hur det sitter fast... Eller är det lättare att montera ner luftburken som också sitter i vägen? Någon som gjort detta ingrepp, bitte hilfen!!!
st
3.466
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Jag hade samma problem med min högerstrålkastare!
På min bil fick jag lossa de 4 skruvarna som håller strålkastaren, två i överkant och två i underkant sedan dra fram strålkastaren. Jag hade märkt upp strålkastarinställningen på väggen framför bilen så att jag kunde återställa ljusbilden.

Mvh, Steaman

St
1.089
Stente
Menar du hela insatsen då? Jag hittade de två skruvarna i överkant (de med taggad bricka som sluter mot plastöverkanten), men var finns de 2 undre? Var iofs ganska mörkt när jag höll på så jag kan ha missat dem. Något annat som behöver lossas för att komma åt dem?
st
3.466
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
De sitter i underkant om du tittar rakt ner bakom strålkastaren så ser du dem, ca 20-25 cm emellan!

Mvh, Steaman

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.