|
|
|
|---|---|
|
Från att ha gått harmoniskt med vinterdäck har min 323i E30 blivit lömsk i styrningen med sommardäck på, har 195/60 15" fram. Spårkänslig som attan och man får passa sig att inte göra allt för stora rattutslag vid körning för då hugger den till liksom. Har nyligen införskaffat bilen och båda framdäcken är slitna i utkanten. Bilen är ej sänkt. Botemedel: spacers, framv.inställning, ny styrled?? Tacksam för alla råd. | |
|
Tjena Bobby! Enligt det du skriver så verkar det rätt så uppenbart att nån komponent eller flera gjort sitt i din framvagn.När det hugger som du beskriver,är det sannorlikast att nån av spindellederna som sitter på bärarmarna har blivit så slitna/uppglappade att du får konstiga hjulvinklar när framvagnen belastas vid t.ex kurvtaging ect. Det är relativt farligt fel som du ska börja felsöka omgående då bilen för tillfället har ganska så lömska vägegenskaper. Jag skulle kontrollera lederna fort på följande vis. Ta en garage domkraft och lyft upp framvagnen genom att lyfta på framvagnsbalken. Börja med att ta tag i ett däck klockan "kvart i tre" .Ryck för att finna glapp be kanske nån polare att hålla fast ratten så du verkligen känner glappet.Om det är bra så kan du göra om samma sak fast du greppar då tag i övre och nedre delen på däcket och knycker till neråt.Finns det nåt glapp i spindelleden brukar man kunna upptäcka det på ett såhär enkelt sätt. Förmodligen är det bara paj på ena sidan,så du kommer märka skillnaden tydligt. Gå ut och prova vettja :-)) Mvh Arman. |
|
|
Kanske beror på fälgarna och ET-måttet??? Har MiM-fälgar 12-eker, 15" och 7" breda. I inst.boken är max 6" bredd angivet... Måste jag byta fälgarna helt och hållet (=synd)?? /Bobby |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.