|
|
|
|---|---|
|
Tjo och Tjim! Här kommer lite klurigheter för min skalle som kanske e mycket lättare för någon annan? Jag och min BMW 316 Compakt från 94 var ute och åkte lite igår.. Körde en sväng och efter en runda så började tempen sakta gå upp så jag stängde av och gick ut å kollade under huven och det var jätte varmt.. Väntade tills bilen kallnat och öppnade sedan kärlet och fyllde på med vatten. Körde en sväng.. gick bra. sen stängde jag av och lät kallna. Sen hade det sjunkt undan lite vatten till å jag fyllde. Sen idag på morgonen så hade den stått över natten, jag kollade och inget vatten hade läckt.. Körde sen hem till mig (ca 4 mil) utan problem nyligen... Gick på ca: 1-1,5 liter vatten i den efter det den gick varm Vad kan det vara för fel? Även om det fattas 1 liter vatten ska den ju inte behöva gå varm?! Vore mycket tacksam för hjälp! Bmw for president :D | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Fattas det vatten så finns det luft istället och då blir det stopp i cirkulationen speciellt när luftfickan hamnar vid termostaten som inte öppnar då. ///MVH Hasso Länk |
|
Tjo och Tjim! Ja, men för att det saknas en liter vatten ska det ju knappast bli en luftficka som gör att den ska gå varm, då e det ju skandal om EN LITER VATTEN ska stoppa en hel cirkulation.. den sannolikheten ser jag som 1 %.. Däremot undrar jag om någon haft något fuffens med fläkten? den e ju termostatstyrd.. detta hände när jag stod i tomgång.. kanske är det som e felet? Nån som vet nåt? Bmw for president :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.