|
|
|
|---|---|
|
Tjenahej! Håller på med ett roligt projekt (ironi) har precis fått bort toppen och insuget med lite tips från dom kunniga på detta forum :-) Ingen nämnd ingen glömd. Det jag inte lyckats hitta på är det enklaste sättet å få bort dom gamla packningsresterna på toppen samt blocket. Sen insåg jag efter att jag lyckats fått bort toppen att det sitter nå små distanser i vissa hål antagligen för att hålla fast toppen vid montering kanske eller har dom nån viktig funktion ? :-) Tacksam för svar. | |
Paap Reeder |
... distanserna eller styrhylsorna sitter där för att toppen skall hamna exakt rätt med block-packning-topp. Styrhylsorna MÅSTE dit! MVH /// Paap R |
|
Vart köper man såna då ? :) BMW eller ? Tack för svaret! |
|
| Du kan väl använda dom gamla? | |
|
Mjah. den ena kan ja nog använda men den andra vart ett offer för kofoten då jag ilskna till när jag inte fick lös skiten :-) |
|
|
Ja då har jag hittat en ganska intressant grej Länk Hur fasen får man tag på nå sånt där i Sverige ? |
|
|
Använd en sån där färgskrapa som man har när man har målat fönster, sån som man sätter ett rakblad i. Typ en sån här: Länk Ett löst stanleyknivblad funkar också, skulle nog inte gå på motorblocket med roterande verktyg, det räcker att skrapa. |
|
|
Jao. har gjort det fått bort det mesta lite rispor blev det men känns inte som om de e nå allvarligt sprutade på lite CRC gasket remover åsså gick allt galant. Nu ska ja bara vänta på att det blir imorgon så jag kan köpa dom där jäkla styrhylsorna för ena e krökt så ja törs inte återanvända den, sen tänkte ja köpa lite nya muttrar å skit till grenröret. snart kanske man åker bmw, så ja slipper den där jävla passatfan jag har :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.