|
|
|
|---|---|
|
Kan man smälla på 20"-fälg på en z3:a? Om det går, någon som har någon erfarenhet gällande hur det ser ut? Bilder? Är sugen på att smälla på 20" Breyton Magic-fälgar med väldigt lite däck, typ 20-profil. Fast det kanske ser överdrivet ut? | |
|
Det går, men du får plocka bort innerskärmarna både fram och bak, åtminstone hade man fått göra det på den M Roadster som jag sett med 20-tummare. Här är en film som den är med i: Länk /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
|
Verkar ju väldigt smart att plocka bort inneskärmarna för att få dit för stora hjul. Rostproblem och ful bil blir resultatet. Max 18" på en Z3 enligt min smak. /Fredrik |
|
|
Ser fånigt ut. Bilen kommer att se ut som en asfaltsvält med en Z3 kaross på. Dessutom blir den knappt körbar. Max 18" instämmer. Ironman |
|
| 18 eller 19 tum skulle jag satsat på..z3 är ju trots allt en väldigt liten bil | |
|
Jag tycker att det ser grymt ut med Z3:ans proportioner och storlek kombinerat med vansinnigt stora fälgar. Har sett en i Göteborg, vet inte om det är 19 eller 20 tum, men jag gissar på 20. En mängd tunna raka ekrar. Ser ungefär ut som ett coolt cykelhjul... Kanske man kan ha 19 tum utan att plocka bort skärmarna? /L |
|
|
19" går aldeles utmärkt att få in utan att ta bort innerskärmarna. 20" går också att få dit utan att ta bort innerskärmarna. Problemet är dock att det inte går att sänka bilen särskilt mycket utan att det tar i. Detta gör att bilen ser lite väl hög ut. Bäst proportioner blir det helt klar med 18" och då klarar bilen fortfarande av en relativt brutal sänkning utan att bli okörbar. Mvh Henrik |
|
|
Om man bara puttrar omkring inne i stan kanske det fungerar med 20" fälgar, men ute på slingriga asfaltvägar där en Z3 trivs bäst lär det inte vara kul med alltför låg profil. Jag bytte mina extrembreda fälgar just på grund av detta och det blev en helt annan bil att köra, mycket bättre på allt. Jag hade 265or på en 11.5" bred fälg vilket ger rejält tyskstuk, eftersom däckssidorna pekade utåt, kommer ju fälgen närmare vägen, vilket borde ge samma resultat som att åka med ännu lägre profil. Stumt, stötigt och inte särskilt kul, visst det såg bra ut när bilen stod still men mer än så var det inte. Ibland blir jag sugen på att stoppa dit en uppsättning 17" fälgar istället, men tror jag hittat en lämplig kompromiss mellan utseende och funktion i dessa 18" som sitter på nu. Angående brutalsänkningar vill jag oxå mana till försiktighet, min bil var verkligen brutalsänkt när jag köpte den. Som väl var hade förra ägaren kostat på coilovers med justerbar höjd, så efter en höjning på 3 cm fram och 4 där bak, så gick bilen helt plötsligt att köra igen. Skall jag ändra något på höjden så skall den höjas 1 cm till där fram. /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.