AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.030

Min 525 -89 går dåligt på fullgas

Visa användare
27
Kickan
Bmw 525i -89
Bilen är slö ca 100hk Lägger av och poffar och beter sej allmänt konstigt på fullgaskörning! Men om man inte har någon växel i så varavar den ur fint! Har bytt soppa pump filter stift m,m. Jag förmodlar att det inte är katten.
det är precis om att den inte få tillräkligt med bensin. Fins det någon som kan ha något tips? Tacksam för alla svar.....

Var rädd om körkortet
luftmassmätaren kanske....
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Prova med att byta tändspolen.
FAF
Visa användare
33
sete15
530ia -93
min gissning är också luftmassemätaren. för om glödråden i luftmassemätaren har gått av, så går bilen in på ett nödsystem ett s.k. Limp home system. det innebär att du ska kunna komma hem eller till en verkstad och fixa problemet.

BMW 530 IA Touring -93
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Vilken motor har du?
FAF
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
De är en m20b25.

LMM:n bytte jag i min ägo. Va ifs för några år sedan.

///Micke
Visa användare
27
Kickan
Bmw 525i -89
Har bytt lmm. ingenskillnad! Du som trode att det skulle kunna vara tändspolern. är det en gissning eller är det av erfarenhet? Menar inget dumt

Var rädd om körkortet
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Har letat efter problemet med tvekande vid gaspådrag i ett par år(även avgassmällar) , men efter byte av spole går den som den ska igen.
Orsak var intermittent avbrott i sekundärlindningen.
Tittar man i ETK ser man att spolen har bytt nr ett flertal ggr vilket tyder på att det har varit problem med den.
FAF
Visa användare
27
Kickan
Bmw 525i -89
Då ska jag prova det! Tack så mycket

Var rädd om körkortet
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Kolla också skicket på fördelare/rotor samt tändkablarna. Om du har tillgång till en mätare, kontrollera tändspolen genom att mäta resistansen mellan polerna.

Hur går bilen då den är kall?

Byt bränslefilter om du inte redan gjort det.
Visa användare
27
Kickan
Bmw 525i -89
Bränsle filtret är bytt! Bilen går rikigt dålig när den är kall med. har ingen mätare till det tror jag!? Vad behöver man? går det inte med en multimeter?

Var rädd om körkortet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.