|
|
|
|---|---|
|
Vilken är den enl. er den bäst lämpade baslådan på marknaden till e39 sedan. Den får kosta max 3000 kr och ska framförallt leverera en ren bas och funka till ett JBL GTO 301.1 subbasteg. Har hittat massor som ser kanonsnygga ut på bild, har dock ej lyssnat på några, är bekant med MDS fanatic-serien. Mycket tacksam för svar MVH Jonas | |
|
MDS lådorna är väl bra i den lite dyrare klassen . Dom billigare lådorna är väl lite si och så med tryck i men . M som i Motor |
|
|
Jag såg att på realoem fanns det en original baslåda att montera i reservhjulsbaljan, minns ej något pris dock. Mvh Asken Hatar att slösa, älskar att spendera. Medvetenhet är viktigt vid val av lösning. |
|
|
Asken: Det är svårt att få ut ljudet i kupen från en reservhjulbas, av sämre sort som BMW's förmodligen är, i en BMW sedan. Det är täta bilar...... Jag skulle hellre satsa på M-subwoofer, Länk eller en copy av den. BMW tar strax över 5000:- för de 2 basarna. |
|
| Bättre länk, Länk | |
| M-suben såg helrätt ut. men observera den lilla raden längst ner i texten. " For DSP systems only. Will not work with non-dsp stereos. " | |
| Funkar med alla system. Gäller bara att koppla rätt! | |
|
Leta upp närmaste återförsäljare och prova diverse lådor, det är det tipset jag fått, och det är väl det enda sättet att göra. Alla har ju olika smak, så då får man sig en egen uppfattning. Jag har blivit rekommenderad att prova Kickers lådor, de ska tydligen funka bra i BMW, som annars sägs vara svårt att bygga ljud i. Men kicker har tydligen kommit på ett sätt att lyckas. (säger som som säljer iaf) :P Skulle ha testat för länge sen, men då min närmaste återförsäljare inte har fått hem några lådor, så har jag inte kunnat gjort det ännu. pga att kicker sålt så bra i usa, går all produktion dit, medans vi i övriga världen får vänta tills trycket där borta har lagt sig. som vanligt. /Mats A. |
|
|
Får tacka för alla bra tips, stort värde i dessa MVH Jonas |
|
| Att Kicker skulle gjort ngt speciellt för att funka bra i BMW är rent skitsnack! Att BMW skulle var svåra att bygga i stämmer inte heller , har man skisack är det bara att spela basen ut genom den och annars så funkar en bandpasslåda med rör upp genom hatthylla bra dvs som i alla andra sedaner. BMW är bra att bygga i pga att de har bra ljud isolering och relativt skrammel fri inredning. Med tanke på att ditt steg ger 300W vid 2-Ohm skulle jag leta efter en lättdriven 10":are med dubbla 4-Ohms spolar som du kopplar paralellt. | |
Lindeberg |
har själv en 325a med dubbla 12"are! Öppnade skidfacket och byggde 2 slutna baslåpdor riktiade snett imot varandra. När man tittar in genom skidfacket ser man rakt in i lådan. Ljudet blev hur bra som helst eftersom allt leds in i coupen... Det är bara att börja leka med tankarna! Moddade till och med om hatthyllan i glasfiber lite:D |
|
Jag hade tidigare 2 st 12" kicker spelande mot ryggstödet i min bil. Baslådan blev väldigt stor och pga att bilen är så tät så kom inte mycket av ljudet in i kupén. Jag bytte ut detta mot en Phoenix Gold Xenon 12" (2500 kr) bas istället och riktade den genom skidluckan. Jag fick nu en mycket mindre baslåda plus ett mycket bättre ljud. Sök på Phoenix Gold och du lär hitta mycket gott skrivet om dessa. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.