|
|
|
|---|---|
|
Tjena.. Har precis bytat bränslepump o bränslefilter på min 325 -89 i och med att den inte svarade på gaspådrag, ryckte hela tiden. men nu efter bytet så tycker jag att den svara ännu sämre o ryker svart på tombång + att tomgången e ojämn samt går orent ibland? Den hackar när man gör för snabba gaspådrag, för att den ska gå nästan jämt å måste man smyga med gasen? Nån som har någon ide på vad som kan vara fel så e jag mkt tacksam. MVH CHrille | |
| Ursäkta stavfel.. =) | |
|
Hade liknande problem på min 325 -89. Köpte STP Injection Cleaner, och tro det eller ej, men det fungerade för mig. Kostar under hundringen, och det vare värt. Har även hört att man kan ha runt en deciliter diesel på full tank. Men det är inget jag rekomenderar eftersom jag inte testat det. Lycka till |
|
|
Håller med Yvvi STP funkar i de flesta fall . Diesel funkar med. har provat och det funkar men inte lika snabbt som STPn. Annars så kan du lossa spridarna och göra rent dom med diesel själv . Funkar inte dessa tips så kan det vara Luftmängdmätaren som gett upp . M som i Motor |
|
|
Kolla vakumslangarna till bränsletrycksregulatorn. /Anders |
|
| Prova att koppla loss batteriet och vänta typ 15min. Detta "resettar" motronicen som styr all elektronik till motorn. Om den gamla pumpen och filtret var helkassa så kan motronicen ha kompenserat för "för lite bränsle" och med tiden ha kompenserat för detta genom ökade insprutningstider i "look up table". Ja motronicen kompenserar för diverse omständigheter med hjälp av lambdavärde mm men är jäkligt långsam. Antar att om du kör typ 100mil som den är nu så blir det bättre och bättre men jag tror du snabbare får ett bättre resultat genom att resetta boxen genom att koppla ur batteriet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.