AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.218

Hej! hade några frågor om bmw 3-seriens deck o grep!

Nima_Blade
hej jag hade nogra frågor!
1.för det första hur för man bäst grep ska sänkningssatsen vara lika sänkta bode fram och back?
tenkte för mig sklev att om fram är mer sänkt så komer all vikt po framhjulen o back spiner do vid starten,funkar det så?elelr?

2.jag skelv har sänk 4cm fram o 3.5cm back

3.sen behöver jag bredare deck back för det spinner hela tin gasen i botten i min 328 e36 som är lite trimmad tenkte bara back inte fram so det drar mindre besin o bilen gåtr förtare det räker bara med bredare back eller moste man ha fram för betre grep po starten o svängar?det viktiga är staten för mig.

4.har fram o back nu orginal tror ja255/55 16 tum om jag ska bara byta back decken till bredare typ 225/55 komer back decken vara högre gemfört med fram?komer det göra bätre eller sämre grep för fram är redan sänkt halv cetimeter mera än back?

Jag blir mycket tacksam för eran svar...
MVH

Blade
da
527
dallev79
525iM Touring -01
är det här ett skämt?
_s
89
_skar_
Bmw 328 e46
Hahh fan va roligt !
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Det måste det vara .

om inte så ska man ha bra Grepp bak så ska man sänka den mer bak så vikten hamnar längre bak .

bredare däck är ju alltid bättre men det skiljer mycke på fabrikat osv så ett par dåliga 255or kan vara sämre än ett par 185or

M som i Motor
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Lasse Kong: Vinterdäck ska vara smala. Breda sulor blir till pulkor medans smala trycker på en mindre yta och skär ner. Titta på en Rallybil.

Funderar också om Nima_Blade menar allvar med inlägget...

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Nima_Blade
hahhaha nej jag meanr allvar jag kan inte ett enda piss om bilar det är därför jag frågade so jag vill ha ett svar hur blir det till slut om man sänker den mera fram n back är det dåligt? eller o hur breda deck behöver jag nu för att byta backdelen...

Blade
Nima_Blade
jag skrev fel po fråga 4 an jag har orginal som är 205 ska byta till 225
hahha

Blade
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Glöm dina tankar om vikten/sänkningen och köp bra vinterdäck till alla fyra hjulen. Vet inte vad som är standard på E36 men 205/55/16 borde vara ok både för utseende och duglighet.

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Nima_Blade
men tills somar so om jag har kvar fram decken som är 205/55 16 om ni va mig vad skulle ni rekomendera då ha back 215/55 eller 225/55 fär bästa grep o så gör inget om bak deken är för stora där bak gemfört fram elelr? vad hender då bätre grep elelr sämre tenkte inte po breden utan för stora från marken upåt?

Blade
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Köp en uppsättning 17" begagnat med 225/45 fram och antingen samma bak eller 245/40 bak. Snyggt blir det iaf, och lite mer bredd bak blir det ju utan tvekan.

Sen tror jag inte att bilens viktfördelning ändras så mycket om du sänker nån centimeter mer fram än bak.

Mvh Johan
Nima_Blade
aha ok men fins det non sida man kan hitta bra deck altso bra grep!
som jag kan hitta billigt elelr begagnat?
MVH

Blade
_r
72
_robban_
e39 528 -98
inte för jag vill verka elak alls men först köp ett tagentbord med Å,Ä och Ö. sen en hyndai atos.

ne det var taskigt men för att svara på din fråga. billiga däck är nästan alltid lika med dåliga. hör med din lokala däckhandlare. och köp ett par vinterdäck nu istället.
Nima_Blade
hahaha jag vet jag skriver snabt o stavar massa fel ; )

Blade
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det är väl sommardäck det handlar om eller har jag fel?

Mvh Johan
Nima_Blade
ja exakt sommar deck

Blade
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.