|
|
|
|---|---|
|
Hej alla entusiaster:) Håller på att hjälpa en god vän med ett bilköp. Det finns lite oklarheter dock om bilens mätarställning. Min fråga gäller dock serviceboken. Om bilen är tillverkad sent 1997 kan då serviceboken som följer med vara tillverkad 1994 och ändå vara äkta? Om serviceboken hade varit tillverkad senare än bilen så hade den ju givetvis varit falsk men hur är det om den är tillverkad före? Min bil är tillverkad sent 2001 och serviceboken är tillverkad just 2001. Ska serviceboken vara tillverkad samma år som bilen för att vara äkta? Synpunkter emotages tacksamt:) Vh/Kermit Min Bil-blogg. Länk | |
|
Det kan variera ett år vad jag vet men 3 år är för mycket! Gäller det en 5 serie/E39 då är det skumt som.........!!! BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Grabber: Jo, det är en E39:a touring. Det känns som en "fifflare" som ännu inte ligger begraven....:) Hur ser stämplarna för tillverkningsdatum för serviceboken kontra era bilar tillverkningsår ut på tex. årsmodell 1997-2000? Vh/Kermit Min Bil-blogg. Länk |
|
|
Min bok har fått ben o gick så jag kan inte svara på denna fråga :) BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
På alla mina BMW så har boken antingen varit från samma år som bilen eller året innan. Serviceböckerna innehåller ju även info om servicepunkter för respektive modell och en bok från -94 kan ju knappast vara aktuell för en E39. ___ //Ulf |
|
|
Programmer: Precis min tanke också:) Servicepunkterna kan ju i och för sig vara snarlika men det känns ändå mycket märkligt. Att "fifflare" brukar använda sig av nyare böcker är ju känt men har även hört att det finns de som säljer gamla ostämplade serviceböcker. Denna är förmodligen en sådan.....mycket tråkigt. Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.