|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått vatten på golvet bak på höger sida och tendens även fuktigt fram båda sidorna!!! Någon som känner till något om detta sen tidigare. PS fönster och dörrar har varit stängda!!DS Bilen är en 330xi touring 02.a 330xi 330 xi | |
| Börja att kontrollera dräneringen vid fläktmotorn så inte vattnet kommer in den vägen. Sätts igen med tiden med löv o skit. | |
|
Vet du var en sitter ? 330 xi |
|
|
Vet du var den sitter ? 330 xi |
|
|
Min farbrors bil (vågar inte säga namnet, då blir inlägget raderat,,, men bilen är iaf en svensk bil, men inte volvo,,,typ). Bilen var fylld med ett par liter vatten på ena sidan (vänster, båda fram och bak). Iaf så var det dräneringen från ac´n som hade kladdat igen på den. Man ska visst ha för vana att blåsa med tryckluft från undersidan av bilen (försiktigt), där dräneringen hänger ut, så slipper man bekymret. Visst vanligt fel på just det märket. Så kanske samma fel på din bil? |
|
| den sitter på vänster sida om fläktmotorn sett från motorrummet, är en liten gummislang som är ca 2 cm i diameter, lite svårt att förklara var den sitter, ungefär i höjd med ventilkåpan och sen får du känna o kika lite bakom den så ska du nog hitta den. | |
| oops missade att det var e46 det gällde..är inte alls säkert att den sitter där då..men borde sitta på något liknande sätt är för att dränera bort vattnet som kommer längs rutan och rinner ner. | |
|
Har samma fenomen på min 320 e46 också..Blött på höger bak samt lite fuktigt fram på golven..Någon som vet vart dreneringen sitter till acn eller något annat man kan misstänka? Mvh Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.