|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min 535:a läcker bensin om man tankar mer än 50 liter i tanken. Har sökt lite på forumet och sett att det kan vara avluftningsröret ovanpå tanken och ska kolla om det är problemet först. Men jag har även fått tag i en annan tank ifall det skulle vara rosthål i min. Den "nya" tanken är dock i plast och den som sitter på min 88:a verkar vara i plåt. Frågan är alltså om plasttanken passar på min bil eller om de är annorlunda utformade? Vilket år bytte BMW från plåt till plasttank? Är tankarna likadana på bilar med 4, 6 och 8 cylindrar? Vet att M5 och Alpina har större tankar men den här plasttanken kommer från en 540iA som en kompis "vek ihop". Mvh Mattias | |
|
Va ????!!!!?!!?!?!?!? Hade inte alla e-34 plast tank ?!?! Billy / Kattmannen |
|
| Det trodde min kompis också, men det låter definitivt som plåt, inte plast, när man knackar på min tank... | |
| Det trodde min kompis också, men det låter definitivt som plåt, inte plast, när man knackar på min tank... | |
|
Det är plåttank på de tidiga e34:orna.. Det borde lira med plasttank om du även flyttar med pumparmaturen.. BMW 525i -90 BMW 525 -77 |
|
| Ok, tackar för det svaret. Får kolla att den "nya" tanken är komplett med armatur då. | |
|
Finns både plåt o plast E34 och E32.Är det bara lite rost går det ju att svetsa.Armaturerna måste höra till går inte att flytta. Mvh/Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.