|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har upptäckt att jag har vibrationer vid 1200-1300 varv samt vid 2500 varv när jag står still och varvar med friläget i. Jag har dock inget vid 3700-3800 eller 5000 vad jag märkt. Det märks bara när bilen står still och jag gasar försiktigt och lägger mig på dessa varvtal men inget när jag rullar på ettan och kör konstant på dessa varvtal så det är inga stora vibrationer det rör sig om och det är svårt att upptäcka. Den missar även tändning ibland på tomgång också. Är detta normalt? Bilen har nya originalstift och är komptestad.....allt ser helt normalt ut. Det går bra att svara med powerpost om det upplevs känsligt. Flåklypa | |
m5race |
Du kan ha överslag i nån tändspole, kolla gummihylsorna som går från spolen till stiftet. Det kan även vara lamdasonden som spökar. Mvh Anders |
|
Men så fort jag belastar motorn så går den rent. Jag kan iofs kolla gummihylsorna och sonden för säkerhets skull. Flåklypa |
|
m5race |
Hade en 328a en gång med samma problem på jämna varvtal, där var det en gummi hylsa som hade en liten spricka längst ner mot stiftet. Som jag har förstått det så fungerar lambdasonden mest på låga och jämna varv, så det kan ju även vara den. |
|
Har du kollat upp luftmassamätaren... LMM alltså? _____Vraum!_____ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.